• Anonym (Kalas eller inte)

Dottern kräktes idag. Skulle du gått på kalas på lördag?

Hej! Vi säger att ditt barn kräks idag(ons) och inte mer. Skulle du gått på kalas på lördag då? Är hos en familjemedlem.

• Svar på tråden Dottern kräktes idag. Skulle du gått på kalas på lördag?
  • korngryn
    EpicF skrev 2021-03-26 23:31:15 följande:

Varför skulle jag inte veta att vi är i en pandemi? Och att vi har en pandemilag?

Kanske för att du trots förklaring ändå tror att en rekommendation från en myndighet är samma sak som en rekommendation från din kompis?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Kalas eller inte) skrev 2021-03-24 06:32:12 följande:

Hej! Vi säger att ditt barn kräks idag(ons) och inte mer. Skulle du gått på kalas på lördag då? Är hos en familjemedlem.

Hur blev det ts? Ska ni ha er superspridarfest eller stannar ni hemma?
  • EpicF
    korngryn skrev 2021-03-27 07:23:00 följande:

Kanske för att du trots förklaring ändå tror att en rekommendation från en myndighet är samma sak som en rekommendation från din kompis?

Tror jag det? Sedan när?
  • Anonym (Mamma)
    EpicF skrev 2021-03-27 12:21:27 följande:
    Tror jag det? Sedan när?
    Du skrev igår:
    EpicF skrev 2021-03-26 21:51:00 följande:
    Asbolut. Men det är fortfarande enbart en rekomendation.

En rekommendation från en myndighet är en direkt uppmaning om vad man ska göra. Alltså inte "enbart en rekommendation" som man lika gärna hade kunnat få från en kompis.
  • EpicF
    Anonym (Mamma) skrev 2021-03-27 12:24:58 följande:

Du skrev igår:En rekommendation från en myndighet är en direkt uppmaning om vad man ska göra. Alltså inte "enbart en rekommendation" som man lika gärna hade kunnat få från en kompis.

Det är fortfarande en rekommendation, en lite starke rekommendation än som du får av din kompis.
  • Anonym (Mamma)
    EpicF skrev 2021-03-27 12:40:59 följande:
    Det är fortfarande en rekommendation, en lite starke rekommendation än som du får av din kompis.
    Nej det är inte vad det betyder. Läste du länken från Molly? Gör det! Skrämmande att du jobbar inom vården, verkligen.
  • EpicF
    Anonym (Mamma) skrev 2021-03-27 12:41:33 följande:

Nej det är inte vad det betyder. Läste du länken från Molly? Gör det! Skrämmande att du jobbar inom vården, verkligen.

Ja, jag läste länken. Och rekomendation från en myndighet är en starkare rekomendationerna en den man får sin kompis/vanlig privatperson.
  • molly50
    EpicF skrev 2021-03-27 12:43:34 följande:
    Ja, jag läste länken. Och rekomendation från en myndighet är en starkare rekomendationerna en den man får sin kompis/vanlig privatperson.
    Och ändå så tycker du att den inte behöver lyssnas på?
  • Anonym (Elof)
    EpicF skrev 2021-03-27 12:40:59 följande:

Socialminister Lena Hallengren 16/11 2020:

I en kris som den här måste var och en göra sitt, inte bara för att lagen säger det, utan för att samvetet säger det. Följ Folkhälsomyndighetens råd, leta inte kryphål, obstruera inte.
Svar på tråden Dottern kräktes idag. Skulle du gått på kalas på lördag?