• Anonym (Kalas eller inte)

Dottern kräktes idag. Skulle du gått på kalas på lördag?

Hej! Vi säger att ditt barn kräks idag(ons) och inte mer. Skulle du gått på kalas på lördag då? Är hos en familjemedlem.

• Svar på tråden Dottern kräktes idag. Skulle du gått på kalas på lördag?
  • EpicF
    Anonym (Mamma) skrev 2021-03-28 10:47:18 följande:

Du fattar inte. Den mindre kretsen handlar inte om hur nära känslomässigt man står varandra utan om hur ofta man ses! Corona skiter i om du älskar din gamla mormor som du träffar en gång i kvartalet och hatar din syster som du träffar dagligen, bara som ett exempel.

Ja barn kan leka UTE, inte INNE!! Och det var det jag skrev också, om du nån gång brydde dig om att läsa vad folk skriver.

Du skrev art barn inte kan gå hem till varandra. Jo, det kan gå hem till varandra och träffas ute.

Ja, det är hur ofta man ses. Och hur ofta man träffar sin mindre krets är olika för olika personer. Det är också individuellt vilka som ingår in ens mindre krets.

Om min mormor hade levt och jag bara hade träffat henne en gång i kvartalet så hade oavsett inte ingått i min mindre krets. Vilket troligen inte heller min syster som jag då hade hatat hade gjort.

Jag har aldrig skrivit något om hur nära man står känslomässigt. Utan att för ts kan hennes mindre krets bestå av nära släktingar hon umgås med med regelbundet, dvs mer än en gång i kvartalet. För dig kan det vara helt andra personer wr.
  • EpicF
    molly50 skrev 2021-03-28 10:50:58 följande:

Så detta stämmer inte heller då,enligt dig?

www.regeringen.se/pressmeddelanden/2020/11/max-atta-personer-vid-allmanna-sammankomster-och-offentliga-tillstallningar/

Jag sa att det inte stämde enligt fhm. Om den regeln fortfarande gäller så borde den stå på fhm, det gör den inte.

Regeln tiden i gravt 24 november 2020 och gällde i fyra veckor. Den har tydligen inte omprövats ännu.
  • Anonym (Mamma)
    EpicF skrev 2021-03-28 10:52:06 följande:
    Du skrev art barn inte kan gå hem till varandra. Jo, det kan gå hem till varandra och träffas ute.

Ja, det är hur ofta man ses. Och hur ofta man träffar sin mindre krets är olika för olika personer. Det är också individuellt vilka som ingår in ens mindre krets.

Om min mormor hade levt och jag bara hade träffat henne en gång i kvartalet så hade oavsett inte ingått i min mindre krets. Vilket troligen inte heller min syster som jag då hade hatat hade gjort.

Jag har aldrig skrivit något om hur nära man står känslomässigt. Utan att för ts kan hennes mindre krets bestå av nära släktingar hon umgås med med regelbundet, dvs mer än en gång i kvartalet. För dig kan det vara helt andra personer wr.
    HEM till varandra är INOMHUS.

De personer som ts skulle träffa på det där kalas verkar inte alls tillhöra den "mindre kretsen" av bekanta. Alltså borde de inte ha gått dit under corona.
  • EpicF
    Anonym (Mamma) skrev 2021-03-28 10:56:28 följande:

HEM till varandra är INOMHUS.

De personer som ts skulle träffa på det där kalas verkar inte alls tillhöra den "mindre kretsen" av bekanta. Alltså borde de inte ha gått dit under corona.

Jag har en lekplats utan för mig. Min barns kompisar kommer hem till oss och är sedan ute på lekplatsen och leker. Att "hem till" per automatik innebär inomhus är individuellt. För dig gör det tydligen det. För andra som kan tänka utanför boxen gör det inte det.

Fast uppenbarligen verkar det vara folk ta umgås med regelbundet och då ingår de i hennes krets av personer.
  • molly50
    EpicF skrev 2021-03-28 10:54:09 följande:
    Jag sa att det inte stämde enligt fhm. Om den regeln fortfarande gäller så borde den stå på fhm, det gör den inte.

Regeln tiden i gravt 24 november 2020 och gällde i fyra veckor. Den har tydligen inte omprövats ännu.
    Det är vad som gäller enligt pandemilagen.
    Och den beslutar regeringen om. Inte FHM.
    Men det räknas kanske inte,enligt dig?
  • molly50
    Anonym (Mamma) skrev 2021-03-28 10:32:00 följande:
    Rekommendationerna säger att man inte ska umgås alls med de man inte bor med! Iaf inte inomhus.
    Så kanske det är,t om.
  • Anonym (Mamma)
    EpicF skrev 2021-03-28 11:00:06 följande:
    Jag har en lekplats utan för mig. Min barns kompisar kommer hem till oss och är sedan ute på lekplatsen och leker. Att "hem till" per automatik innebär inomhus är individuellt. För dig gör det tydligen det. För andra som kan tänka utanför boxen gör det inte det.

Fast uppenbarligen verkar det vara folk ta umgås med regelbundet och då ingår de i hennes krets av personer.
    Är man hemma hos någon så är man inne. Att gå till en lekplats så är inte samma som att gå hem till någon.

Vadå "uppenbarligen"?? Det finns inget som säger att de umgås med samtliga tio personer dagligen eller så gott som.
  • Anonym (Mamma)
    molly50 skrev 2021-03-28 11:11:15 följande:
    Så kanske det är,t om.
    Det kan röra sig om personer man inte bor med men då ska det vara såna man ändå umgås med i princip dagligen, kollegor är ett bra exempel men man ska då inte gå hem till varandra ändå om det bor andra människor där också.
Svar på tråden Dottern kräktes idag. Skulle du gått på kalas på lördag?