Dottern kräktes idag. Skulle du gått på kalas på lördag?
Hej! Vi säger att ditt barn kräks idag(ons) och inte mer. Skulle du gått på kalas på lördag då? Är hos en familjemedlem.
Hej! Vi säger att ditt barn kräks idag(ons) och inte mer. Skulle du gått på kalas på lördag då? Är hos en familjemedlem.
Jag citerade ur pandemilagen som gäller till och med 30/9 2021 och citatet kommer från Regeringskansliet.
www.regeringen.se/artiklar/2021/01/lattlast---om-covid-19-lagen-pandemi-lagen/
Nej, det är nog ingen som tror att du umgås med så många personer, men det är ju inte det vi diskuterar. Här handlar det om att du om och om igen påstår något som är fel och som vanligt vägrar att ge med dig när du blir överbevisad. Varför gör du så?
Du har fel, det där började gälla i Januari.
Vad jag vet gäller det fortfarande. Kan du länka till att det inte gäller längre?
Som gällde från 24 november 2020 och fyra veckor framåt... och som tydligen inte har förlängts. Iallafall inte enligt folkhälsomyndiheterna.
leta inte kryphål, obstruera inte, sade socialminister Lena Hallengren.
EpicF, inser du inte själv att det du håller på med är just detta?
Tycker du att situationen är jättemycket bättre nu, eller vad menar du är orsaken till att vara mindre försiktig?
Du har fel, det där började gälla i Januari.
Vad jag vet gäller det fortfarande. Kan du länka till att det inte gäller längre?
Men då ska du inte säga att det är "uppenbart" om ts själv inte sagt det. Du sitter och antar att de umgås nästan dagligen, bara för att de är släkt. Så ofta har man inte tid att träffa så många människor, kusiner och annat, för att kunna räknas till den mindre grupp av människor man umgås med ofta. För att kunna säga ofta räcker inte att man ses ens en gång i veckan, utan det ska vara så gott som dagligen. Jag vill påstå att det inte tillhör vanligheterna att umgås så tätt med så många människor, släkt eller inte.