Huvudförhandling
Hej ska in i en huf gällande ensam vårdnad nu i mars.ni som fått igenom ensam vårdnad,vad var grunderna till det?hur motiverades beslutet ?vad typ av bevisning lades fram?
Hej ska in i en huf gällande ensam vårdnad nu i mars.ni som fått igenom ensam vårdnad,vad var grunderna till det?hur motiverades beslutet ?vad typ av bevisning lades fram?
Hej,
Jag och mitt ex har två barn ihop. Vi skilde oss och sen var det problem med samarbete. Vi var i tingsrätten på 3 muf:ar. Innan vi slutligen hade en 2 dagar lång rättegång ang vårdnaden.
Jag fick ensam vårdnad när barnen var ca 8 och 9. Men vi hade nog en annan bakgrund än dig... barnens andra förälder var hotfull och barnen hade i förhör berättat att denne slog dom. Exet var också otroligt osamarbetsvillig vilket jag visat på både i sms och vittnena jag kallat. Exet förlorade nog pga en kombination av alla saker men främst för att denne inte kunde se sina egna fel och aldrig någonsin be om ursäkt eller ändra sitt synsätt.
Lycka till
Tack snälla
Samarbetssvårigher kring barnenär vanlig anledning
Därefter går vårdnaden oftast till den som har barnen mest tid
Argumentation, bevis mm är bäst att ta via sitt ombud
Samarbetssvårigher kring barnenär vanlig anledning
Därefter går vårdnaden oftast till den som har barnen mest tid
Argumentation, bevis mm är bäst att ta via sitt ombud
Just samarbetssvårigheter som sagt är nåt som är väldigt vanligt att få EV för, det låter ju på din beskrivning som att det behövs, både för det och för att miljön där inte verkar bra.
Lycka till!
Just samarbetssvårigheter som sagt är nåt som är väldigt vanligt att få EV för, det låter ju på din beskrivning som att det behövs, både för det och för att miljön där inte verkar bra.
Lycka till!
Ja, umgänget är ju till för barnen och inte för de vuxna så om de inte vill träffa honom ska man inte tvinga heller, det kan skapa större problem på sikt.
Hej ok,tack.vi har både problem med påskrivning av flyttannälan,gäller en flytt till större lgh,dörren mitt emot,och pass.barnets far hör aldrig av sig till min dotter på 11 år.ingen insyn varesig privat,el i skolan.aldrig deltagit på utv samtal mm.han skriver mycke skit om mig till dottern,som nu valt att blockera han,hon orkar inte läsa,han har soc anmälningar på sig och där det står dom är orolig för boende siturationen hos dotterns pappa.hon bor med mig,och har umgänget med han.han är polisanmäld för våld i nära relation.dottern vill inte träffa han och har inte gjort på ca 5 månader då tvisten drog igång.mitt ombud tror mina chanser till ev finns men man vet aldrig,kan gå åt alla håll.