Huvudförhandling
Hej ok,tack.vi har både problem med påskrivning av flyttannälan,gäller en flytt till större lgh,dörren mitt emot,och pass.barnets far hör aldrig av sig till min dotter på 11 år.ingen insyn varesig privat,el i skolan.aldrig deltagit på utv samtal mm.han skriver mycke skit om mig till dottern,som nu valt att blockera han,hon orkar inte läsa,han har soc anmälningar på sig och där det står dom är orolig för boende siturationen hos dotterns pappa.hon bor med mig,och har umgänget med han.han är polisanmäld för våld i nära relation.dottern vill inte träffa han och har inte gjort på ca 5 månader då tvisten drog igång.mitt ombud tror mina chanser till ev finns men man vet aldrig,kan gå åt alla håll.
Jag fick det eftersom mitt ex var dömd för olaga hot mot mig och använde barnet för att hämnas på mig eftersom jag lämnat honom. Jag hade otaliga exempel på hur hans agerande drabbade barnet. Han misshandlade mig mot slutet av vår relation men det väsentliga var just hur barnet utsattes för hans hämndförsök mot mig.