Huvudförhandling
Hej ska in i en huf gällande ensam vårdnad nu i mars.ni som fått igenom ensam vårdnad,vad var grunderna till det?hur motiverades beslutet ?vad typ av bevisning lades fram?
Hej ska in i en huf gällande ensam vårdnad nu i mars.ni som fått igenom ensam vårdnad,vad var grunderna till det?hur motiverades beslutet ?vad typ av bevisning lades fram?
Tack snälla
Samarbetssvårigher kring barnenär vanlig anledning
Därefter går vårdnaden oftast till den som har barnen mest tid
Argumentation, bevis mm är bäst att ta via sitt ombud
Just samarbetssvårigheter som sagt är nåt som är väldigt vanligt att få EV för, det låter ju på din beskrivning som att det behövs, både för det och för att miljön där inte verkar bra.
Lycka till!
Ja, umgänget är ju till för barnen och inte för de vuxna så om de inte vill träffa honom ska man inte tvinga heller, det kan skapa större problem på sikt.
Så länge du påtalar att du inte alls vill inskränka umgängesrätten och har lösningar på hur umgänget ska kunna ske (som tex att du erbjuder att skjutsa dottern, att du ger förslag på att de kan ses på en fika istället för att ha umgänge med övernattningar osv) så är det nog en ytterst liten risk att de ger honom vårdnaden. Risken du tar är väl isf att det blir fortsatt gemensamt umgänge.
Passfrågan KAN vara lite trixig om du har invandrarbakgrund. Många är livrädda för att en förälder ska kunna skaffa pass själv och dra med barnet och kan väga det negativt, Men, du har ju vad det verkar även soc i ryggen även om de sällan eller aldrig uttalar sig kring sådant i rätten. Men min erfarenhet är att rätten ändå tar hänsyn till oro från soc sida. Det visar ju på att du inte är en mamma som jävlas om vårdnaden bara för att du är sur på pappan.
Ska tilläggas att jag aldrig varit utomlands så att jag ska dra dit och bosätta mig i södraste afrika(mitt x som uttalade det på muffen)är högst osannolikt ????
Då torde det inte vara något knas med pass. Hans inställning till det ligger bara honom i fatet. Lycka till! Jag tror det kommer att gå bra.
Aha, du har möjligen inte startat en tråd om det här för några veckor sedan? Jag känner igen just den biten. Redan då insåg man ju att han är en idiot, jag fattar inte hur kortsiktig man får bli.
Jasså ok,då förstår jag,men vill väl tro att det är fler än mig med detta bekymmer.jag ville som jag sa endast höra hur det gått för andra i liknande sits.nå jag håller mina tummar att det kommer gå bra,för mig och alla andra som är i tvist för det värdefullaste man har????