• Anonym (Undrande)

Huvudförhandling

Hej ska in i en huf gällande ensam vårdnad nu i mars.ni som fått igenom ensam vårdnad,vad var grunderna till det?hur motiverades beslutet ?vad typ av bevisning lades fram?

• Svar på tråden Huvudförhandling
  • Anonym (Mamma till 2)
    Anonym (Undrande) skrev 2021-02-20 17:16:18 följande:
    Hej.den infon fick jag av mitt ombud att enbart kalla in släkt som vittnar till ens fördel anses inte lika trovärdigt.nå det är ett tag kvar än så vi får se vad som händer.
    Mitt ex som jag har stämt på vårdnaden har sin nya flickvän som vittne. Det borde ju ses som jävigt kan man tycka, Hon kommer väl intyga hur fantastisk han är
  • Kjell2
    Anonym (Undrande) skrev 2021-02-20 17:16:18 följande:

Hej.den infon fick jag av mitt ombud att enbart kalla in släkt som vittnar till ens fördel anses inte lika trovärdigt.nå det är ett tag kvar än så vi får se vad som händer.

Vi har fri bevisprövning i Sverige så det går att kalla vem som helst. Däremot bör man fundera på vad det är man vill visa på.
  • Anonym (Undrande)
    Kjell2 skrev 2021-02-21 11:19:02 följande:

Vi har fri bevisprövning i Sverige så det går att kalla vem som helst. Däremot bör man fundera på vad det är man vill visa på.

Det har vi gjort med vår skriftliga bevisning,å där finns alla delar med.men de är klart,tar man upp sin flickvön,mamma,pappa,syster,bror mm,så må ju domaren förstå att de är folk som hpller respektive om ryggen.ja vi har fri bevisprövning,men sen tror jag nog att dom är såpass rutinerade och kan sålla på skitsnack och fakta och vad som faktiskt är bäst för barnet/barnen.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Mamma till 2) skrev 2021-02-21 10:49:43 följande:

Mitt ex som jag har stämt på vårdnaden har sin nya flickvän som vittne. Det borde ju ses som jävigt kan man tycka, Hon kommer väl intyga hur fantastisk han är

När har ni huvudförhandling?
  • Anonym (Mamma till 2)
    Anonym (Undrande) skrev 2021-02-21 12:28:04 följande:
    När har ni huvudförhandling?
    5 mars, när har ni?
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Mamma till 2) skrev 2021-02-21 13:22:47 följande:

5 mars, när har ni?

Fått nytt datum igen så nu är det 16 april
  • Kjell2
    Anonym (Undrande) skrev 2021-02-21 12:27:07 följande:

Det har vi gjort med vår skriftliga bevisning,å där finns alla delar med.men de är klart,tar man upp sin flickvön,mamma,pappa,syster,bror mm,så må ju domaren förstå att de är folk som hpller respektive om ryggen.ja vi har fri bevisprövning,men sen tror jag nog att dom är såpass rutinerade och kan sålla på skitsnack och fakta och vad som faktiskt är bäst för barnet/barnen.

Fri bevisprövning innebär att domarna kan sålla fritt efter eget omdöme bland de bevis parterna presenterar.
  • Anonym (Mamma till 2)
    Anonym (Undrande) skrev 2021-02-21 14:20:15 följande:
    Fått nytt datum igen så nu är det 16 april

oj då varför flyttas det fram?
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Mamma till 2) skrev 2021-02-21 18:43:49 följande:

oj då varför flyttas det fram?

För att domaren hade dubbelbokat ,och för att barnens far sa han kan bara på fredagar och mellan 14-16 sa han åt domaren.domaren sa åt han att du får nog avsätta hela dagen och ta ledigt från ditt jobb,det är dina barn det gäller.haha.så det var pga domaren,det barnens far tycker jag personligen säger mycke om hans ikke existerande intresse.ibland får man skratta.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Mamma till 2) skrev 2021-02-21 13:22:47 följande:

5 mars, när har ni?

Önskar dig lycka till på huvudförhandlingen den 5e.vill du får du gärna meddela hur det gick.håller tummarna.
Svar på tråden Huvudförhandling