Always choklad skrev 2021-12-02 17:12:59 följande:
.
Dibella skrev 2021-12-02 14:19:15 följande:
Tack Senapp och Kronärtskocka!
Nu ligger förhoppningsvis min 5 dagars gott inbäddad. Frågade läkaren en gång till angående UVIn men han sa att det inte gör något alls och inte ska försämra chanserna. Kändes skönt att höra för har varit så ambivalent ang om det är bra eller ej.
Fick ta en snabbkik på blaston den innan den åkte in och den hade börjat kläckas! Så coolt! Den hade gradering 501? 5 tror jag betyder att den börjat kläckas, men någon som vet vad de andra två numreringarna är? Embryologen förklarade inte närmare tror de var lite tidspress.
Hej! Att de börjar kläckas har jag hört är positivt, att den verkligen är aktiv. Min var på väg ut också och peppar peppar än går det bra V6 nu.
Får hoppas det! Blir lite mer hoppfull att få tillbaka en kläckande blasto denna gången! Har bara fått tillbaka 2-dagars tidigare. Kul att din graviditet kom från en som kläckts med! Enda jag nojar över nu är att jag har en envis hosta efter förkylning och hela kvällen igår så föreställde jag mig hur blaston hostades ut
Always choklad skrev 2021-12-02 17:16:22 följande:
Hej bara en sån där allmän fråga jag har tagit 2 vaccindoser av C-19 när jag hadde uppehåll i IVF behandling. Hur resonerar ni kring spruta 3? Inte sugen alls att ta den under graviditet nej.
Om jag nu skulle bli gravid så tror jag nog inte booster dosen är det första jag hade tänkt på, men svårt att avgöra i dagsläget. Vaccinet ska ju vara säkert, men jag har flera gravida vänner som valt att avstå pga oro, vilket jag kan förstå.
Frida123123 skrev 2021-12-02 18:03:59 följande:
Dibella skrev 2021-12-02 14:19:15 följande:
Tack Senapp och Kronärtskocka!
Nu ligger förhoppningsvis min 5 dagars gott inbäddad. Frågade läkaren en gång till angående UVIn men han sa att det inte gör något alls och inte ska försämra chanserna. Kändes skönt att höra för har varit så ambivalent ang om det är bra eller ej.
Fick ta en snabbkik på blaston den innan den åkte in och den hade börjat kläckas! Så coolt! Den hade gradering 501? 5 tror jag betyder att den börjat kläckas, men någon som vet vad de andra två numreringarna är? Embryologen förklarade inte närmare tror de var lite tidspress.
Jamen där ser man :). Välkommen till ruvarstadiet! Skönt att det gick bra! Min hade med börja kläckas, gott tecken! Jag är på ruvardag 4 med en blastocyst. Som alla vet så sniglar tiden fram sakta sakta! Vilket datum har du testdag?
Tack! Fint att din med hade börjat kläckas, vi får hoppas det är riktigt goda tecken! Ja tiden sniglar sig alltid fram. Har en förhoppning att det inte ska kännas riktigt lika länge som när jag ruvat på 2-dagars, men det blir nog aldrig bättre haha. Har en envis hosta efter förkylning så googlade hela kvällen igår om man kunde hosta ut ett embryo återstår att se haha
Jag fick faktiskt ingen testdag till mig, jag kör i ostimulerad cykel, men BIM är 12/12!
tedlin skrev 2021-12-02 20:41:42 följande:
Åh vad skönt att det gått så bra och att det nu är på plats! Håller alla tummar!
Tack