Inalina skrev 2021-01-25 09:31:32 följande:
hej! jag ska på möte på onsdag med min ivf klinik och hoppas jag kan köra igång vid nästa mens om 2 veckor typ! så det låter som att vi är lite i samma fas :) jag har också en dotter på 20 mån som också kom till via ivf. kom din dotter till naturligt? Åldern är ju inte alltid den avgörande faktorn, du kan säkert få ut bra med ägg! Senaste gången jag gjorde ivf fick jag väldigt hög dos men fick också ut 15 ägg, så det där justerar de ju efter våra förutsättningar :) lycka till imorgon, berätta vad du får för medicin o dos :)
Hejsan, vad roligt att börja "tillsammans med" nån.
Jag vet inte alls hur min kropp kommer att reagera på detta. Läkaren sa att det kan gå åt båda hållen, alltså inga garantier för nåt. Jag hoppas på några få bra ägg.
Jag har inte testat ivf innan och börjar på korta protokollet. Min dotter kom till via insemination. Jag hade ganska lågt AMH värde redan då för 2 år sedan och nu är det ännu lägre, men som sagt. Vi får se...
Jag startar med Elonva, 1 spruta på 150 mikrog. och några dagar senare Pergoveris 300. Så inte så många stick. Scannas på 8e dagen och får där reda på vad som ska hända därnäst, startar upp fyremadel samma dag. Så inte så många stick, iallafall i början. Får se vad som händer efter scanningen sen.