Funderar81 skrev 2021-01-25 16:35:10 följande:
Hejsan, vad roligt att börja "tillsammans med" nån.
Jag vet inte alls hur min kropp kommer att reagera på detta. Läkaren sa att det kan gå åt båda hållen, alltså inga garantier för nåt. Jag hoppas på några få bra ägg.
Jag har inte testat ivf innan och börjar på korta protokollet. Min dotter kom till via insemination. Jag hade ganska lågt AMH värde redan då för 2 år sedan och nu är det ännu lägre, men som sagt. Vi får se...
Jag startar med Elonva, 1 spruta på 150 mikrog. och några dagar senare Pergoveris 300. Så inte så många stick. Scannas på 8e dagen och får där reda på vad som ska hända därnäst, startar upp fyremadel samma dag. Så inte så många stick, iallafall i början. Får se vad som händer efter scanningen sen.
ja det är fantastiskt med såna här grupper där man kan stötta varann och få hjälp o svar på sina frågor av folk som går igenom precis samma sak.
Ok, inte hört om Elonva eller Pergoveris men läste att det är ju ändå samma princip på alla de där sprutorna. Ja sticken är väl inget jag ser fram emot heller kanske
men det måste ju göras.. är du spruträdd?
förra gången tog jag även blodförtunnande sprutor varje dag i 10 v (!!) då det ev kunde hjälpa till vid en graviditet men det tänker jag hoppa nu, DET var ingen hit, hade blåmärken på hela magen i månader efteråt.. men jag fick ju min lilla tjej så allt var ju liksom värt det, men denna gången hoppas jag det ska gå lättare..