Bula2021 skrev 2021-01-18 10:04:06 följande:
Det är svårt hur man ska resonera. Jag jobbar inom en samhällsviktig verksamhet så kanske får vi erbjudande om vaccin tidigt när riskgrupper är färdiga, jag vet inte. Jag jobbat hemifrån och har minimalt umgänge. Samtidigt så krävs det ju inte mycket för att bli smittad, räcker ju med en person på mataffären även om man skulle vara där vid 22 på kvällen när det är glest med folk.
Jag kommer prioritera ivf framför vaccin om jag måste välja. Jag vet inte om de forskats något på just de här två tillsammans? Har bara läst om att gravida är en riskgrupp, men de ska väl inte vaccineras va?
Skönt att du kan jobba mycket hemifrån. Känns nog lättare att köra på utan vaccin då tänker jag. Jag träffar mycket folk varje dag, iofs iförd både munskydd och visir men ändå.
Man vaccinerar inte gravida alls som läget är nu. Man han nog inte kunnat forska på det alls. Lite klurigt att få något att ställa upp i en sådan studie kan jag tänka. Alla är nog väldigt rädda om bebisen i magen liksom.
Vi har inte fått något information från RMC. Hade nog hjälp om de gått ut med hur de tänker.