IVF2021 skrev 2021-01-03 21:07:08 följande:
Hur har det gått, fått tag i RMC än angående cellprovet? Borde ju inte vara så svårt att prioritera det tycker man.
Jag skrev i 1177 för att fråga om mitt besök i januari är enbart läkarbesök eller även "sprutskola". Fick ett svar från en överläkare nästan direkt en sen kväll. Synd bara att hon inte svarade på min fråga utan svarade att mannen ska vara med vid besöket. Gissar att sekreterarna har semester så den stackare som faktiskt jobbade fick ha hand om alla våra oroliga frågor. Hehe.
Bra att ni får både "vanlig" och ISCI. Jag har liksom i mina egna tankar hela tiden tänkt att det är ISCI som gäller för oss, men kanske att det blir samma variant som för er eftersom vi verkar ha samma problem. Var det ni eller de som föreslog den varianten? Håller med om att 0 befruktade ägg är mardrömmen! Då har man ju gått igenom massor av obehagligheter utan att få något alls för det...
Jag har aldrig innan tänkt att "det här är nog sista ... jag inte är gravid eller har barn" men på nyårsafton i år tänkte jag att det var bäst att dricka ett extra glas champagne för att jag förhoppningsvis blir utan nästa. Håller tummarna för oss!
Jag ringde idag och fick veta att provsvaret redan kommit och allt såg bra ut! Blev helt skakig av lycka!
Så nu är det grönt ljus för att anmäla mensstart! Har kollat mina appar och har 16 mars som sista datum för att få starta behandling, känns så skönt att få ett datum att förhålla mig till!
Det är ju fint att de svarar snabbt, men knasigt att du inte fick svar på din fråga! :-/ Vi fick kallelse till läkarbesök och sprutskola samtidigt, men de är två olika bokningar (och vi fick ju två olika datum). Hade ni bara fått datum för läkarbesöket eller?
Det var faktiskt läkaren som gjorde den bedömningen iom morfologin. Tyvärr får man ju inte välja själv, men tycker ni kan lyfta förslag om 50/50 om RMC inte själva tar upp det. Hoppas dock att de gör det, det känns mer rättvist då. ICSI är ju ingen garanti för befruktning, men det känns ändå som bättre odds!
Åhhh ja!
2021 kommer det bli plus!! Så får passa på att ta ett glas vin nu medan vi kan
Vi firar 3 års bröllopsdag den 13 januari, så då ska jag unna mig ett glas bubbel också. Har precis haft ägglossning i helgen, så kan inte dricka för mycket, men ett litet glas ser jag inte som ett problem om ett embryo knappt har fäst