Jenzia skrev 2020-12-29 09:08:55 följande:
Hej!
Vi går på RMC i Malmö (inte påbörjar behandling än pga väntar på cellprov). Vi fick kallelse ca en månad efter remissen skickades i höstas och då var första besöket två veckor därefter. Gick mkt snabbare än jag trott!
Just nu väntar vi på att jag ska få grönt på mitt cellprov. Typiskt att mitt var precis för gammalt (precis 3 år) och det är eventuellt 1-2 månaders väntetid för att få svar på grund av högt tryck på provanalyser Jävla coronaskit! Men sen får vi anmäla start vid nästa mens där efter. De kan neka en två ggr innan de måste prioritera en.
Så... om remissen skickas i början av februari borde ni fått komma igång med en behandling innan sommaren. Vi håller tummarna för det iaf
Kul att vi verkar vara tre som är på g i Malmö! Jag och mannen ska på inskrivningsssamtal i mitten av januari. Vi gjorde utredningen privat så jag har faktiskt inte ens varit på RMC än. Bara mannen som fått lämna spermaprov tre gånger.
De där cellproven verkar verkligen ta tid. Jag väntar också svar på mitt och har gjort så sen 20/11.
I vår kallelse står det att vi är välkomna för inskrivande läkarbesök och kommer få en sparat kallelse för genomgång av sprutteknik och behandlingsplan. Är det samma för er eller har ni fått göra allt samtidigt (som de visar i sin introduktionsfilm).
Håller tummarna att ni kommer igång innan sommaren, det känns ju verkligen som ni kommer hinns det! Jag hoppas på behandlingsstart senast april om man tänker att de kan neka några gånger.