Cheneyney skrev 2020-12-30 22:08:57 följande:
Oförklarligt barnlösa, alla våra värden ser bra ut, vi är 28 och 29 år gamla, hälsosamma och inte överviktiga, så vi hade "optimala förutsättningar" för ivf enligt läkaren.
Vi har varit gravida en gång i slutet av 2018, slutade i missfall i vecka 6, därefter ingen lycka alls. Inga barn sen tidigare för någon av oss heller.
Vad fick ni för svar från er utredning? Barn sen innan? :)
Okej, hoppas man får samma dag. Vi har ca 40 minuter till Malmö, så blir ju en bit att köra. Vet inte hur jag ska göra med mitt jobb än heller då jag har ett arbete som är svårt att bara ta sig ifrån sådär, och sen är det ju en bit dit och tillbaka så tar ju en halv dag var gång man ska dit. Ska man berätta för chefen liksom?
Hur ska ni göra med jobb osv, eller det kanske går att vara under radarn lite smidigt? Tänker det lär ju bli en hel del täta besök :)
Jaaa, de flesta blir ju gravida med IVF om allt ser bra ut
Som tur är!
Tråkigt med missfallet och att ni försökt så länge därefter
Det är verkligen skit att behövs kämpa för att bli gravid <3
Vi har inga barn sen tidigare och har också oförklarlig barnlöshet, men med möjligt inslag av manlig faktor då makens spermier inte ser perfekta ut, han hade 0 procent med normal morfologi i ett test och 2 procent i ett. De har huvuddeformitet, men simmar bra och är många i antal, alltid nåt!
Vi kommer få göra 50 procent av våra ägg med vanlig IVF och 50 procent med ICSI (mikroinjektion) så då kommer vi få veta om morfologin har påverkar själva befruktningen.
Hmm, om ni har lång resa så borde de väl ta hänsyn till det och förhoppningsvis ge er båda besöken samtidigt
Vi bor 10 min från sjukhuset och jobbar hemifrån just nu, så för oss är det inget problem, men fattar att det är meck om man både måste kör långt och ta ledigt från jobbet :-/
Jag hade nog rätt lätt kunnat hålla mig under radarn på mitt jobb, har väldigt självständigt jobb och flextid. Men jag valde faktiskt att berätta för min chef redan när utredningen körde igång. Vi har bra kontakt och hon har varit väldigt stöttande och peppande, vilket så klart är en lättnad! Så om du har en bra chef tycker jag att du kan berätta
Jag har också berättat för en del kollegor, då mitt mående har gått lite upp och ner under hösten. Varje gång mensen är ett faktum har jag bara velat dra något gammalt över huvudet...
Har ni berättat för vänner och familj?