Vi som startar ivf behandling 2021
Hej! I slutet av januari kom (äntligen) brev från RMC i Malmö att de nu ställer oss i kö till IVF! Vi tog alla tester i höstas och fick våra provsvar i början av året (manlig faktor) men sen har vi behövt invänta godkänt cellprov etc.
I brevet från RMC står det att vi ska på ?samtal inför IVF? och att ?besöket beräknas ske om ca 3 månader? Så jag antar att det vi ska på är en sån genomgång av behandlingen och hur man tar sprutorna etc.
Är det någon här som också är hos RMC Malmö som skulle kunna berätta om det verkligen tog tre månader eller om det tog kortare/längre tid? Och kanske någon som kan säga något om hur lång tid det sedan tog från planeringssamtal till att de fick påbörja behandling?
Förstår självklart att det inte går att säga säkert. Att Corona spelar in och att det är många som genomgår IVF just nu. Det är bara mitt kontrollbehov som spelar in. Roligt att försöka planera för vilken månad som vi faktiskt kan vara igång!
Många cyberkramar till alla er i IVF-djungeln!
Vår remiss blev bekräftad i slutet av oktober och sen kom kallelsen ca en månad därefter. Vi skrevs in den 8 december och var på sprutskola veckan därefter.
Än så länge har jag bara kunnat meddela mens 1 gång (var tvungen att vänta på svar på cellprov över jul/nyår) och då blev jag nekad pga fullt och personalbrist pga Corona.
Jag skrev till RMC på deras Instagram för några dagar sedan och frågade hur läget såg ut nu och då meddelade de att deras personal fortfarande är utlånad :-/ Min mens kommer i helgen och jag får till 100 procent ett nekande igen. Just nu kan de heller inte uppfylla sin garanti om prioritering efter två nekanden pga Corona. Så det är limbo som gäller Jag hoppas nu att vi får starta innan sommaren, men hoppas på att bli positivt överraskad...