Jenzia skrev 2021-01-04 14:41:15 följande:
Jag ringde idag och fick veta att provsvaret redan kommit och allt såg bra ut! Blev helt skakig av lycka! Så nu är det grönt ljus för att anmäla mensstart! Har kollat mina appar och har 16 mars som sista datum för att få starta behandling, känns så skönt att få ett datum att förhålla mig till!
Det är ju fint att de svarar snabbt, men knasigt att du inte fick svar på din fråga! :-/ Vi fick kallelse till läkarbesök och sprutskola samtidigt, men de är två olika bokningar (och vi fick ju två olika datum). Hade ni bara fått datum för läkarbesöket eller?
Det var faktiskt läkaren som gjorde den bedömningen iom morfologin. Tyvärr får man ju inte välja själv, men tycker ni kan lyfta förslag om 50/50 om RMC inte själva tar upp det. Hoppas dock att de gör det, det känns mer rättvist då. ICSI är ju ingen garanti för befruktning, men det känns ändå som bättre odds!
Åhhh ja! 2021 kommer det bli plus!! Så får passa på att ta ett glas vin nu medan vi kan Vi firar 3 års bröllopsdag den 13 januari, så då ska jag unna mig ett glas bubbel också. Har precis haft ägglossning i helgen, så kan inte dricka för mycket, men ett litet glas ser jag inte som ett problem om ett embryo knappt har fäst
Vad skönt att ditt provsvar kom så snabbt! Mitt kom igår. Också grönt ljus på den delen för mig. Ännu en pusselbit på plats.
Vi har fått tid för läkarbesök men inget mer än så länge. Det är väl bara att invänta mer info och se till att inte få något förkylningssymtom så man inte får komma på den bokade tiden. Tror jag kommer bli hypokondriker resten av denna pandemi.
Tack för info om startad och ICSI. Jag har liksom bara tänkt hela tiden att det klart det blir ICSI. Men kanske är vettigt att prova standard också för att se om det är en påverkad befruktning.
Nu när ni är då nära behandlingsstart tycker jag absolut du ska passa på med några sista glas. Förhoppningsvis får du hålla dig undran alkohol länge sen ju.
Har ni fått alla instruktioner, hämtat läkemedel och bara inväntar mens och klartecken? Spännande!!