IVF2021 skrev 2021-01-23 18:58:30 följande:
En ny fråga i tråden. Är det någon som har fått någon bra information om vad som gäller med träning under processen? Träning (gym, spinning och jogging) är det som fått mig att hålla ihop under denna långa process hittills. Vi har till och med fixat till ett rejält gym i källaren, så ingen Covid-smitta i närheten. Min man försökte fråga när vi var på RMC för i skrivning men hur han än formulerade frågan kring olika träningsformer fick han svaret ?nej, springa maraton får man inte göra?. Någon som fått bättre riktlinjer/information?
Min läkare sa att man skulle försöka fortsätta som vanligt även med träningen, men när jag frågade om löpning så sa hon att jag skulle undvika att springa runt äggplock och insättning just. Jag uppfattade det som att det är ok med lugn träning (vilket jag inte kör, jag kör explosivt träning, springer fast jag ej är fit eller har bra kondis, pushar ändå, lyfter tungt, tar i så mycket jag kan) så jag kommer att hålla mig till långpromenader, kanske lyfta lite vikter, simma kanske. Just runt äggplock och insättning iaf