Inalina skrev 2021-01-29 13:43:01 följande:
Hej! Vad spännande, förstår att det känts som en evighet men snart är ni igång! Jag vaccinerades också mot rubella som barn liksom alla andra men fick ta om sprutan 2014, jag har dock FORTFARANDE knappt antikroppar men så länge jag kunde uppvisa vaccin intyg på Rubella för IVF-kliniken gick de med på att köra ändå. Ibland är kroppen märklig..
Jag tycker GonalF verkar vara den 'enklaste' sprutan att ta ändå (har hört att man vid andra sprutor ska blanda ihop olika medel etc), har gjort det i 2 omgångar, det är tydligt hur mkt man tar och finns jättebra videor på Youtube som jag kollade varje gång innan jag tog sprutan :) kan jag rekommendera! det finns tips om att ev kyla ner litegrann innan du tar sprutan, och att byta sida på magen varje gång. Det är en konstig känsla att ge sprutor till sig själv man man vänjer sig rätt snabbt! Jag kommer också börja i mitten på feb, roligt att följas åt!
tack! :)
Ja det är en evighet. och en evighet till mitten av feb.
Kul att du ska börja då också.
Glad att jag fick korta protokollet. Va inte så pigg på sprejen och klimakterie-symptom som jag läst om. Men man vet ju aldrig hur kroppen reagerar på alla olika hormoner. Har endometrios så läkaren va visst lite tveksam.
Just nu är det knasigt att istället undvika graviditet denna cykel (pga vaccinet) när man försökt så himla länge att bli gravid :D
Blir lite nojjig av det också märker jag.