Prit skrev 2021-02-04 10:26:52 följande:
Alltså med så sen testdag tycker jag kanske inte du behöver vänta utan att testa innan. Jag menar lutinus kan skjuta på mensen så då hade jag hellre velat testa och var det negativt sluta med lutinus för att få igång mensen = kunna börja på ny behandling. Det är väldigt lätt för din man att säga att du ska öva på tålamod. Känner igen det också. Kan bli lite galen av det för de har verkligen ingen aning om hur påfrestande detta är för psyket. Min mens skulle kommit igår men kom inte men däremot hade jag en brun torr flygning när jag torkade mig. Väntar på att mensen ska komma idag. Var deppig igår men tänker ändå att hoppet ändå finns tills motsatsen visas.
Hur lång cykel brukar du ha? Försök tänka kanske 5 dagar efter din vanliga BIM? Och gör ett test då? Då borde det vara tillförlitligt svar. Har du några symtom ? Jag har typ bara huvudvärk och brösten går från lite ömma till supermjuka hela tiden. Går runt och tar på de hela tiden haha sist jag var gravid så var de svullna runt testdag så tänker att de kanske inte gått ...
Ja du har ju en poäng, jag har beräknad mens idag enligt min app. Har ganska lång cykel, mellan 30-32 dagar. Igår var jag på dag 32. Är idag 15 dagar efter äggplock. Det borde ju verkligen testa positivt nu ifall det tagit sig? Jag har lite känningar i livmodern, men det är så svårt, kan ju vara lutinus också. Men det är som att det drar på ena sidan och liksom strålar lite ner i benet känns det som. Sen är ju brösten ömma men det har de varit ett tag så svårt det också.
Kanske borde testa imorgon för att få svar. Men jag tror ju inte kliniken vill att jag slutar med lutinus innan officiell testdag?