Tivoli skrev 2021-02-06 16:39:17 följande:
Hej på er!
Jag kämpar på och är nu på sprutdag 6 och måste bara fråga er med erfarenhet 2 saker.
1. Hur tusan klarar ni av fyremandel sprutan? Satan så ont den gör! Trodde nästan att jag skulle tuppa av igår haha hjälp!
2. (Äckelvarning) idag har jag haft sjuk molvärk på båda sidor och fick en monsterflytning nu precis när jag var på toaletten.. jag är livrädd, innebär det att jag ägglossar för tidigt? Har inte bokat VUL förrän på måndag. Är jag kanske överstimulerad? :(
För övrigt vill jag bara säga att jag beundrar er som går igenom samma sak. Vilka krigare vi är allihopa! Håller tummar och tår för er alla :)
Hej,
1. Låt din partner klämma ordentligt på stället så kommer sticket kännas av mindre haha ;) Alt is har jag hört men inte testat själv då vi kört på att klämma ordentligt haha. Sen finns också bedövningskräm (Tapin) och plåster (Tapin, Emla) som fungerar skitbra om man verkligen får nog, plåster är dyrare men enklare att hantera.
2. Nej du ägglossar inte och det kan inte säga om du kommer bli överstimulerad. Helt normalt att man får de, de pga follikelstimulerande sprutorna dvs gonal f, Menopur osv. Får de varje gång och har haft de både när ja blivit överstimulerad plus när jag legat på normalt.
Ja de mycket vi får gå igenom men vi klarar mer än vi tror! Lycka till och hoppas de finns många bra ägg där :)