• Ju mer ju bättre

Regeringens el-fiasko

I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.

Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.

• Svar på tråden Regeringens el-fiasko
  • klyban
    Tom Araya skrev 2024-08-18 01:39:50 följande:
    Når du kan peka på dem och på något sätt styrka och argumentera för din kritik så kan vi kan ta diskussionen om vad som är sant och inte, eller huruvida slutsatser är sannolika eller inte. Men jag tror inte att du är intresserad av eller ser videor eller läser artiklar som postas.

Hans ord är betydelselösa och om de inte grundar sig i fakta.
    Men verkar som du är den som hörde något på internet och sen tror det är verklighet.
    För det är oerhört intressant att du tar upp han såpass ofta och inte de som säger annat och är mer faktadrivande.

Är det så enkelt du har en fantasi och där ingen annan än vissa personer är tillåtna i den och vad de tycker.
    Och det är därför du kommit med halmgubben det blåser inte jämt, som om någon ens ifrågasätter något sånt.
    Och vad det ska vara ett argument för, ja, det är en gåta efter alla dessa år.

Eller varför man inte renoverade två reaktorer, där får tydligen inte heller viss fakta få existera.
    Och det som är det intressanta med den, det är att du och par andra till kommer och säger samma sak igen och igen och igen.
    Och varje gången är svaret det samma och inget av svaren är att såssarna lade ned kärnkraftverken.

Så vad är detta om och prata om saker som är betydelselösa.?
    Det mer intressant är att tystnaden ifrån de som är och styr nu och hur de aldrig adresserar personalfrågan.

Och vem ska ens bygga dessa verk.
    Och deras inbillan om att det ska bli billigare, låter som vi har folk som inte förstår sig på hur man upphandlar sånt här och pga de saknar erfarenhet.

Jag skulle inte bli det minsta förvånad om de missar med 100%, och sen kommer vi få höra ändlösa dåliga förklaringar till detta, som dock samtliga säger inkompetens.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Padirac skrev 2024-08-18 09:29:42 följande:
    Var placerar du Jönsson på skalan 100%journalist eller 100%låter sig själv färga av sig på det han uttrycker?

Jag gissar på hen tror 100% journalist, men allt det handlar om är bekräftelse och det ger Jönsson tom.
    En större fråga är varför viss fakta inte får existera i diskussion, undrar om det kan vara för den fakta berättar de har fått det om bakfoten.

Men Jönsson bekräftar tror användaren, men allt hen har är en konfirmationsbias.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2024-08-18 08:40:20 följande:
    Jag läser alla artiklar som postas i trådarna.

Du får gärna skriva ett referat av Jönssons YTande om du vill diskutera hans tyckande.

Det verkar som att du inte kan skilja på opinionsbildning och nyheter/ reportage. Stämmer det?
    Nu är det ju du som vill hävda att något i hans videor inte är sant och då får du peka på det och argumentera för det.
    De referat du efterfrågar finns redan tillgängliga i och med att jag postat länkar till hans YT-filmer.
  • Padirac

Jag har faktiskt ingen aning om vad du vill göra fram med Jönssons videor, men är intresserad av om du anser han vara 100%journalist eller 100%låter sig själv färga av sig på det han uttrycker?

Kan du skilja på opinionsbildning och nyheter/ reportage?

Två enkla frågor som tydligen är svåra att svara på. Kanske omöjliga?

Tom Araya skrev 2024-08-18 17:08:09 följande:
    Nu är det ju du som vill hävda att något i hans videor inte är sant och då får du peka på det och argumentera för det.
    De referat du efterfrågar finns redan tillgängliga i och med att jag postat länkar till hans YT-filmer.
  • KillBill
    Du måste väl ändå hålla med om att Jönssons videor handlar om propaganda och inte om nyheter..
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2024-08-18 20:43:45 följande:
    Du måste väl ändå hålla med om att Jönssons videor handlar om propaganda och inte om nyheter..
    Inte i den meningen att det nödvändigtvis är en stor skillnad. Nyheter som bara är nyheter och fakta, utan någon som helst vinkling är det tveksamt om det ens existerar.... det är i alla fall ovanligt.
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2024-08-18 22:05:01 följande:
    Inte i den meningen att det nödvändigtvis är en stor skillnad. Nyheter som bara är nyheter och fakta, utan någon som helst vinkling är det tveksamt om det ens existerar.... det är i alla fall ovanligt.
    Såå... Vilken är Jönssons vinkling enligt dig?
  • Meddelande borttaget
  • klyban

Intressant då detta gjorts många ggr, och det som sker praktiskt taget varje gång, det är att diskussionen blir för komplicerad för dig och att du postar saker som inte är korrekt för sammanhanget.
    Och detta sker väldigt ofta och speciellt med jönsson och när någon påvisar men hej, det var väl inte rätt.

Den intressanta frågan som uppstår där, det är Har Jönsson ens haft fel i något en enda gång?

Nå? Solig
    För svaret berättar en hel del.

Padirac skrev 2024-08-18 23:16:16 följande:

Och än mer intressant, varför är den alltid rätt och aldrig fel.
    Och detta efter du och kill förklarat saker med fakta, så verkar inte det räcka.

Och frågan är varför, är det för avancerat kanske och tror Jönsson aldrig kan ha fel?

• Tom Araya
    Padirac skrev 2024-08-18 23:16:16 följande:
    Spelar det någon roll?
    Är det inte mer intressant att granska de fakta och faktakällor Jönsson presenterar?
Svar på tråden Regeringens el-fiasko