Digestive skrev 2024-02-08 05:21:59 följande:
Det finns dock inget istället om vi behöver bådadera, vilket också verkar vara fallet.
Det var inte det som talades om där, utan där pratades om subventioner och hur vi redan vet om att dessa gigantiska subventioner kommer skuldsätta Sverige svårt.
Men intressant, du ser 20miljarder på massor av år samma som 20 miljarder per år.
Och byggkostnaden då?
Redan glömt den?
Det är för mig sjukligt intressant detta, i hur mina subventioner i sammanhanget är det värsta på jorden, men nu extremt stora inga som helst problem.
Det är så man vet att det bara har varit nonsens hela tiden om subventioner, det visste vi inte innan.
Men nu vet vi, och gnälla om subventioner och när något ohindrat står bakom dessa extrema summor.
Så inser man att gnälla om subventioner i framtiden så kommer jag alltid påminna om detta och med glädje och påpeka fromleriet.
Det som är svårt fascinerande är hur man ska bygga något som man aldrig kan räkna hem ekonomiskt.
Undrar om någon inbillar sig detta ger billigare el
Men för din OT, ja, alla energiformer är välkomna och speciellt de som idag lyfter sin egen kostnad.
Jag är inte heller främmande för att bygga ut vattenkraften, dock en sak som MÅSTE ske där, det är att man slutar ignorera djurlivet och fisken och bör läggas ett par miljarder på att fixa det problemet så gott det går.
Men tror inte det sker på överskådlig tid, och djur och fisklivet, om de börjar adressera detta idag, så kanske motståndet minskar.
Och kraftbolagen där är på snudden helt borta, för kommer så väl ihåg programmet om ålarna och hur man såg alla döda ålar, och deras åtgärd att förbättra, det var bygga ett insynsskyddat plank så ingen kunde se dom istället
Det var deras nivå att hjälpa djur och fisklivet, så där kan man ändra opinionen om man gör något åt det.