• Acke76

Orosanmälan

Jag gick då till familjeenheten för råd och stöd angående mitt barn jag har vv. Berättade allt och det blev en anmälan OCH en utredning är precis startad. Det handlar om allvarliga saker under mammans vecka,alkohol,sex,psykisk sjukdom och hur hon valt att göra vissa saker med barnet. Familjeenheten anmälde.

Soc. är på mig att om jag känner oro för mitt barn så ska jag antingen hämta barnet eller inte lämna barnet till mamman. Vi har överlämning via dagis på Måndagar. Måndag kommer snart och jag vet inte hur jag ska göra! Behålla barnet eller lämna det och mamman hämtar? Känner att det är ett så stort övergrepp mot mamman som vad jag förstår inte än vet om anklagelserna. Samtidigt är jag orolig....

Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Orosanmälan
  • Whitehorse1979
    quetzalcoatlus skrev 2020-10-25 08:38:54 följande:
    Inget av det du skriver tycker jag är tillräckligt för att göra en orosanmälan. Barnets mamma verkar omogen, ja, men jag kan inte se att något av det du skriver skadar barnet. Att hon onanerar bredvid barnet när barnet sover, är ju inte barnet medvetet om. Så länge barnet inte vet vad dildon är för något och vad den är till för, så är det ju inte skadligt för barnet att leka med en dildo heller (även om det är rätt udda att låta ett barn leka med en dildo). Men OM mamman har gjort dessa saker för att hon är sexuellt attraherad av barnet, så finns det anledning till oro, för då kanske hon går längre och involverar barnet i sina egna sexuella aktiviteter nästa gång. Att hon onanerar bredvid sitt sovande barn behöver ju dock inte betyda att hon är sexuellt attraherad av barnet.

Har du någon anledning att tro att mamman har sex med sin kk inför barnet? Har du någon anledning att tro att det ?springer olika killar där jämt?? Om inte, så har du ingen fog för din oro.

Du skriver dock i trådstarten att det finns alkohol och psykisk ohälsa med i bilden. Har mamman ett alkoholmissbruk? Har hon någon psykisk sjukdom som gör att hon inte kan ta hand om barnet eller behandlar barnet illa? DET vore skäl till orosanmälan.

UDDA????

DET är ju äckligt att låta barnet leka med en dildo som säkerligen används.

• Drottningen1970
    Whitehorse1979 skrev 2020-10-26 09:10:43 följande:

UDDA????

Fast inget som skadar ett barn som är för litet för att veta vad det är.
  • Mortiscia80
    Drottningen1970 skrev 2020-10-26 09:23:04 följande:
    Fast inget som skadar ett barn som är för litet för att veta vad det är.
    Det är gränslöst om inte annat, och man undrar ju vad barnet får för vidare uppväxt med en sådan mamma.
    Acke76 skrev 2020-10-26 04:49:46 följande:
    Jag meddelade mitt ex att jag behåller barnet nu på Måndag då soc. rekommenderar det. Hon menade att hon pratat med soc. och de inte sagt nåt om det till henne. Jag bara sa hon får höra med soc. på Måndag.

Det luktar vårdnadstvist.....Jag tkr detta är så jobbigt.

Finns nåt som heter umgängessabotage och där vill jag inte hamna. Just nu säger magkänslan att inte lämna barnet till henne...
    Om du är osäker ska du ringa din kontakt på soc och bolla din oro. Då kan du få bekräftat varje gång att du har deras stöd med dig och det borde ta bort risken för sabotage.
  • quetzalcoatlus
    Whitehorse1979 skrev 2020-10-26 09:10:43 följande:

UDDA????

Det kan jag väl hålla med om. Men barnet skadas inte av det, så länge det inte vet vad dildon är för något eller vad den används till.
  • Acke76

Idag kom orosanmälan från fsk pga dålig närvaro för barnet. Förra veckan va barnet där 2 dagar pga hon var förkyld. Veckan innan Det var barnet hemma hos mamman hela veckan och jag vet inte varför.

Idag valde jag på soc. inrådan att ha barnet hemma hos mig,imorgon lämnar jag på fsk igen.

Vilken soppa!!

• miamaria76
    Acke76 skrev 2020-10-26 14:19:29 följande:

Idag kom orosanmälan från fsk pga dålig närvaro för barnet. Förra veckan va barnet där 2 dagar pga hon var förkyld. Veckan innan Det var barnet hemma hos mamman hela veckan och jag vet inte varför.

Idag valde jag på soc. inrådan att ha barnet hemma hos mig,imorgon lämnar jag på fsk igen.

Vilken soppa!!

Varför anmäler en fsk för dålig närvaro, trodde inte förskola var obligatorisk?
  • Acke76
    miamaria76 skrev 2020-10-26 18:55:18 följande:

Varför anmäler en fsk för dålig närvaro, trodde inte förskola var obligatorisk?

1 barnet är knappt där då mamman valt att jobba natt

med väldigt skeva nätter,1 natt/veckan och hennes näata vecka kanske 2 nätter/vecka. Veckan därpå jobbar hon helg så då får barnet inte alls va på dagis.

Dessutom bryr hon sig inte om läggtider/mattider och såna viktiga saker/rutiner. Jag får ett helvete med det på min vecka när jag måste hålla rutiner pga fsk.

2 regelbundenhet för så små barn är oerhört viktigt.

3 min vecka alltid dagis Mån-Fre.

Hon "vill" jobba natt,hon "vill" bo 4,5 mil från fsk. Hon vill inte ändra ett skit så det blir bättre för hennes barn.
  • miamaria76
    Acke76 skrev 2020-10-27 17:27:38 följande:

1 barnet är knappt där då mamman valt att jobba natt

med väldigt skeva nätter,1 natt/veckan och hennes näata vecka kanske 2 nätter/vecka. Veckan därpå jobbar hon helg så då får barnet inte alls va på dagis.

Dessutom bryr hon sig inte om läggtider/mattider och såna viktiga saker/rutiner. Jag får ett helvete med det på min vecka när jag måste hålla rutiner pga fsk.

2 regelbundenhet för så små barn är oerhört viktigt.

3 min vecka alltid dagis Mån-Fre.

Hon "vill" jobba natt,hon "vill" bo 4,5 mil från fsk. Hon vill inte ändra ett skit så det blir bättre för hennes barn.

Fast förskola är till för barn vars föräldrar arbetar/studerar, inte för att du tycker att ditt barn ska vara där på mammans vecka trots att hon är ledig. Tycker snarare det låter sunt av mamman att faktiskt ha sitt barn hemma när hon är ledig. Jag har väldigt svårt att tro att förskolan gör en soc anmälan med dålig närvaro som enda grund.
  • Whitehorse1979
    quetzalcoatlus skrev 2020-10-26 11:31:33 följande:
    Det kan jag väl hålla med om. Men barnet skadas inte av det, så länge det inte vet vad dildon är för något eller vad den används till.
    Oavsett.

Nä, det är bara inte ok.
    Inte alls.
  • S23

Ts spela in dina samtal med soc så att bevis finns på vad de sagt.

Utöver det. Varför ska mamman ha barnet på förskola när hon är ledig och vill ha barnet hemma. Och vad innebär att hon sabbar rutiner? Måste barnet verkligen äta på samma tider? Läggtider kan jag förstå att man vill hålla på, men att diffa på en timme får du nog ändå acceptera

• Acke76
    S23 skrev 2020-10-27 22:47:24 följande:

Ts spela in dina samtal med soc så att bevis finns på vad de sagt.

Utöver det. Varför ska mamman ha barnet på förskola när hon är ledig och vill ha barnet hemma. Och vad innebär att hon sabbar rutiner? Måste barnet verkligen äta på samma tider? Läggtider kan jag förstå att man vill hålla på, men att diffa på en timme får du nog ändå acceptera

Hon har väl inte skött sina åtaganden mot fsk med barnet antar jag. Fsk har nu infört som regel att barnet ska vara där ÄVEN då mamman inte jobbar,det är inget de gör bara sådär så det finns nog mer hos mamman hon inte skött med barnet som hon ska.

Hon har nu påstått felaktiga saker om mig till soc. Det är ju vanligt att göra som hämnd. Ord står mot ord fast jag har bildbevis att hon skickat porr till mig med barnet inblandat.
  • S23
    Acke76 skrev 2020-10-28 23:14:09 följande:

Hon har väl inte skött sina åtaganden mot fsk med barnet antar jag. Fsk har nu infört som regel att barnet ska vara där ÄVEN då mamman inte jobbar,det är inget de gör bara sådär så det finns nog mer hos mamman hon inte skött med barnet som hon ska.

Hon har nu påstått felaktiga saker om mig till soc. Det är ju vanligt att göra som hämnd. Ord står mot ord fast jag har bildbevis att hon skickat porr till mig med barnet inblandat.

Låter fruktansvärt märkligt att förskolan skulle kunna beställa det. Hon har inga åtaganden mot förskolan. Inget säger att barnet måste vara där.

Hon kanske missköter sig på annat sätt, men detta är inget du kan attackera.

Hippas det löser för dig och barnet till det bästa. Och sol sagt. Pela in allt med både mamman och soc
  • BeautifulLiz

Har svårt att tro att fsk skulle kunna bestämma över vårdnadshavaren.
    Fsk är frivillig!
  • miamaria76

Låter faktiskt som det är du som påstår felaktiga saker. En fsk kan aldrig kräva att en förälder ska lämna sitt barn när man är ledig eftersom det inte är skolplikt i förskola. Skulle jag då som har mitt barn på fsk väldigt lite bli soc anmäld för det, jojo lycka till med det.

Så hon har alltså skickat porrbilder på barnet till dig? Då polisanmäler man och hämtar barnet. Men är det de där nanny bilderna du pratade om så är knappast barnet inblandat.
  • Mandelskorpan
    Drottningen1970 skrev 2020-10-27 19:49:43 följande:

Hur litet barn pratar vi om här egentligen? Barn under 3 ska överhuvudtaget inte bo varannan vecka.

Tråden ligger under barn 1-2 år.
  • quetzalcoatlus

Hur menar du att barnet var inblandat i porrbilderna?
Svar på tråden Orosanmälan