Inlägg från: quetzalcoatlus |Visa alla inlägg
  • quetzalcoatlus

Orosanmälan

Stort övergrepp mot mamman??? Det är väl snarare ett övergrepp mot barnet att INTE skydda det från mamman. Att mamman kommer att bli kränkt över att hon fått en orosanmälan mot sig och inte får träffa sitt barn känns som det absolut minsta problemet. Det är inte ett övergrepp att hindra farliga människor från att skada andra, tvärtom.

Sedan förstod jag inte riktigt hur du menade. Står valet mellan att inte lämna barnet på förskolan alls, eller att lämna barnet, men inte låta mamman hämta?

• quetzalcoatlus
    Acke76 skrev 2020-10-24 14:15:18 följande:
    Handlar om att inte lämna barnet. Vet inte riktigt hur jag ska lösa med jobbet,börjar 14 men det är ett mindre problem....
    I värsta fall får du väl sjukskriva dig. Att skydda ditt barn kommer före allt annat.
  • quetzalcoatlus
    Acke76 skrev 2020-10-24 19:05:11 följande:

Har ikväll meddelat mamman om att jag behåller barnet hos mig på måndag då soc. rekommenderar det. Hon säger hon pratat med soc. och de sagt annat "hen har det bra hos mig,jag hämtar hen på Måndag"

Usch vad ledsamt detta är ????

Hon planerar alltså att komma hem till dig och hämta barnet på måndag? Jag tycker du ska kontakta soc. igen på måndag och höra om det stämmer att de har pratat med mamman och att de anser att barnet har det bra hos henne. Fram till dess tycker jag inte du ska lämna barnet till henne. Du kan se till att inte vara hemma när hon kommer t.ex.
  • quetzalcoatlus
    Acke76 skrev 2020-10-25 06:54:29 följande:

För några månader sen skickade jag en bild på vårt barn till mamman,barnet hade en vit fläck på armen(välling).

Mamman frågade då om det var en spermafläck på

armen. En annan gång skrev jag att det skulle vara skönt att ha en Nanny hemma som hjälp med barnet. Mamman skickade då 2 porr bilder på nannys som blev påsatta. En annan gång gav hon barnet en dildo att leka med hemma hos henne.

Hon sa till mig att hon onanerat bredvid barnet i samma säng när barnet sov.

Hon har även pratat mkt olämplig om barnets kön,"skämtat" om det.

Nu har hon skaffat en kk och jag är orolig att de har sex framför barnet,kanske springer olika killar där jämt.

Inget av det du skriver tycker jag är tillräckligt för att göra en orosanmälan. Barnets mamma verkar omogen, ja, men jag kan inte se att något av det du skriver skadar barnet. Att hon onanerar bredvid barnet när barnet sover, är ju inte barnet medvetet om. Så länge barnet inte vet vad dildon är för något och vad den är till för, så är det ju inte skadligt för barnet att leka med en dildo heller (även om det är rätt udda att låta ett barn leka med en dildo). Men OM mamman har gjort dessa saker för att hon är sexuellt attraherad av barnet, så finns det anledning till oro, för då kanske hon går längre och involverar barnet i sina egna sexuella aktiviteter nästa gång. Att hon onanerar bredvid sitt sovande barn behöver ju dock inte betyda att hon är sexuellt attraherad av barnet.

Har du någon anledning att tro att mamman har sex med sin kk inför barnet? Har du någon anledning att tro att det ?springer olika killar där jämt?? Om inte, så har du ingen fog för din oro.

Du skriver dock i trådstarten att det finns alkohol och psykisk ohälsa med i bilden. Har mamman ett alkoholmissbruk? Har hon någon psykisk sjukdom som gör att hon inte kan ta hand om barnet eller behandlar barnet illa? DET vore skäl till orosanmälan.
  • quetzalcoatlus
    Whitehorse1979 skrev 2020-10-26 09:10:43 följande:

UDDA????

DET är ju äckligt att låta barnet leka med en dildo som säkerligen används.

Det kan jag väl hålla med om. Men barnet skadas inte av det, så länge det inte vet vad dildon är för något eller vad den används till.
  • quetzalcoatlus
    Acke76 skrev 2020-10-28 23:14:09 följande:
    Hon har väl inte skött sina åtaganden mot fsk med barnet antar jag. Fsk har nu infört som regel att barnet ska vara där ÄVEN då mamman inte jobbar,det är inget de gör bara sådär så det finns nog mer hos mamman hon inte skött med barnet som hon ska.

Hon har nu påstått felaktiga saker om mig till soc. Det är ju vanligt att göra som hämnd. Ord står mot ord fast jag har bildbevis att hon skickat porr till mig med barnet inblandat.
    Hur menar du att barnet var inblandat i porrbilderna?
Svar på tråden Orosanmälan