• Acke76

Orosanmälan

Jag gick då till familjeenheten för råd och stöd angående mitt barn jag har vv. Berättade allt och det blev en anmälan OCH en utredning är precis startad. Det handlar om allvarliga saker under mammans vecka,alkohol,sex,psykisk sjukdom och hur hon valt att göra vissa saker med barnet. Familjeenheten anmälde.

Soc. är på mig att om jag känner oro för mitt barn så ska jag antingen hämta barnet eller inte lämna barnet till mamman. Vi har överlämning via dagis på Måndagar. Måndag kommer snart och jag vet inte hur jag ska göra! Behålla barnet eller lämna det och mamman hämtar? Känner att det är ett så stort övergrepp mot mamman som vad jag förstår inte än vet om anklagelserna. Samtidigt är jag orolig....

Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Orosanmälan
  • Acke76
    Selmans skrev 2020-10-24 12:42:57 följande:

Är du orolig ska du hålla barnet hemma. Förstår dina känslor angående mamman och att det känns som ett övergrepp, men hennes känslor är sekundära. Se det istället som ett övergrepp mot barnet att lämna det där.

Du har dessutom ett alldeles utmärkt försvar när frågan kommer: ?soc rekommenderade mig att hålla barnet hemma, du får avvakta kontakt från dem?. Sen ger du ingen mer förklaring, det är inte din plats. Men på så sätt får hon ta diskussionen med dem, inte dig.

Underrätta gärna förskolan också. Att det är en pågående utredning och att du i samråd med myndigheter väljer att hålla barnet hemma några dagar.

Lycka till!

Tack! Fsk kommer bli inblandade oxå men vet inte om de redan vet om anmälan.
  • Acke76
    quetzalcoatlus skrev 2020-10-24 13:44:50 följande:

Stort övergrepp mot mamman??? Det är väl snarare ett övergrepp mot barnet att INTE skydda det från mamman. Att mamman kommer att bli kränkt över att hon fått en orosanmälan mot sig och inte får träffa sitt barn känns som det absolut minsta problemet. Det är inte ett övergrepp att hindra farliga människor från att skada andra, tvärtom.

Sedan förstod jag inte riktigt hur du menade. Står valet mellan att inte lämna barnet på förskolan alls, eller att lämna barnet, men inte låta mamman hämta?

Handlar om att inte lämna barnet. Vet inte riktigt hur jag ska lösa med jobbet,börjar 14 men det är ett mindre problem....
  • Acke76

Har ikväll meddelat mamman om att jag behåller barnet hos mig på måndag då soc. rekommenderar det. Hon säger hon pratat med soc. och de sagt annat "hen har det bra hos mig,jag hämtar hen på Måndag"

Usch vad ledsamt detta är ????

• Acke76

För några månader sen skickade jag en bild på vårt barn till mamman,barnet hade en vit fläck på armen(välling).

Mamman frågade då om det var en spermafläck på

armen. En annan gång skrev jag att det skulle vara skönt att ha en Nanny hemma som hjälp med barnet. Mamman skickade då 2 porr bilder på nannys som blev påsatta. En annan gång gav hon barnet en dildo att leka med hemma hos henne.

Hon sa till mig att hon onanerat bredvid barnet i samma säng när barnet sov.

Hon har även pratat mkt olämplig om barnets kön,"skämtat" om det.

Nu har hon skaffat en kk och jag är orolig att de har sex framför barnet,kanske springer olika killar där jämt.

• Acke76
    Zorrorro skrev 2020-10-25 17:22:38 följande:

Lämna inte barnet till en person som har det gränslösa sexuella beteende du vittnat om. Mycket stor risk att barnet far illa. Jag har jobbat med utsatta barn i 20+ år. Lita på din känsla

Jag meddelade mitt ex att jag behåller barnet nu på Måndag då soc. rekommenderar det. Hon menade att hon pratat med soc. och de inte sagt nåt om det till henne. Jag bara sa hon får höra med soc. på Måndag.

Det luktar vårdnadstvist.....Jag tkr detta är så jobbigt.

Finns nåt som heter umgängessabotage och där vill jag inte hamna. Just nu säger magkänslan att inte lämna barnet till henne...
  • Acke76

Idag kom orosanmälan från fsk pga dålig närvaro för barnet. Förra veckan va barnet där 2 dagar pga hon var förkyld. Veckan innan Det var barnet hemma hos mamman hela veckan och jag vet inte varför.

Idag valde jag på soc. inrådan att ha barnet hemma hos mig,imorgon lämnar jag på fsk igen.

Vilken soppa!!

• Acke76
    miamaria76 skrev 2020-10-26 18:55:18 följande:

Varför anmäler en fsk för dålig närvaro, trodde inte förskola var obligatorisk?

1 barnet är knappt där då mamman valt att jobba natt

med väldigt skeva nätter,1 natt/veckan och hennes näata vecka kanske 2 nätter/vecka. Veckan därpå jobbar hon helg så då får barnet inte alls va på dagis.

Dessutom bryr hon sig inte om läggtider/mattider och såna viktiga saker/rutiner. Jag får ett helvete med det på min vecka när jag måste hålla rutiner pga fsk.

2 regelbundenhet för så små barn är oerhört viktigt.

3 min vecka alltid dagis Mån-Fre.

Hon "vill" jobba natt,hon "vill" bo 4,5 mil från fsk. Hon vill inte ändra ett skit så det blir bättre för hennes barn.
  • Acke76
    S23 skrev 2020-10-27 22:47:24 följande:

Ts spela in dina samtal med soc så att bevis finns på vad de sagt.

Utöver det. Varför ska mamman ha barnet på förskola när hon är ledig och vill ha barnet hemma. Och vad innebär att hon sabbar rutiner? Måste barnet verkligen äta på samma tider? Läggtider kan jag förstå att man vill hålla på, men att diffa på en timme får du nog ändå acceptera

Hon har väl inte skött sina åtaganden mot fsk med barnet antar jag. Fsk har nu infört som regel att barnet ska vara där ÄVEN då mamman inte jobbar,det är inget de gör bara sådär så det finns nog mer hos mamman hon inte skött med barnet som hon ska.

Hon har nu påstått felaktiga saker om mig till soc. Det är ju vanligt att göra som hämnd. Ord står mot ord fast jag har bildbevis att hon skickat porr till mig med barnet inblandat.
Svar på tråden Orosanmälan