MsFry skrev 2021-02-02 07:55:24 följande:
Det finns inget inlägg här som överbevisar mig. Det finns däremot många inlägg av folk som vill tala om för mig vad jag har för åsikter eller ska undervisa mig (en feminist) i vad feminism är. Det är faktiskt underhållande på sitt sätt, men någon bäring i verkligheten har de inte.
Barnflickan i Knutbys fall känner jag till, hon behövde uppenbarligen vård men det andra fallet har jag inte hört talas om, kan du länka till någon artikel om det? Att det skulle ha blivit ett jävulskt liv i mina kretsar om det är rent hittepå från ditt håll (bevisligen eftersom det här är första gången jag hör om det).
Tja, det är kaxigt att försöka sig på att tala om för andra vade de tycker och vilka åsikter de har. Vilket är vad du gör när du ska tala om för mig vad feminism innebär och du dessutom har fel. Det går inte att komma runt. Du kan slänga ut vilka påståenden du vill, det gör dem dock inte till sanningar (som tex det där om kvinnliga förövare ).
Och det där kom från rätt person????
Nej, inget överbevisar dig. Det är så fanatiska feminister resonerar. Det är så alla fanatiker resonerar.
Kort sagt, de resonerar inte alls. De anser att de har rätt och alla andra har fel. De går inte att resonera med alls för de är inte resonabla.
Hade du inte varit så fanatisk som du är borde du tagit åt dig av det som sägs och fundera över vad som gick snett i feministrörelsen. Om du vill att rörelsen ska överleva vill säga. Nu betraktas ni mer och mer som de fanatiker ni är. Tyvärr får hela rörelsen lida för just det.
Feminism har gjort mycket gott och kan göra det men som sagt, fanatikerna är de som hörs mest och kommer vara det som gör att rörelsen dör.
'
Du kan inte komma runt att feminism inte på något sätt står för jämlikhet. Det är inte feminismens syfte.
Du kan heller inte komma runt att feminism inte står för jämställdhet. Det bevisar du själv genom att babbla om andelen kvinnliga studenter på tekniska utbildningar och menar att det måste bli fler kvinnor där. SAMTIDIGT som du blundar för att det är större andel kvinnor än män som studerar räknat på alla utbildningar. SAMTIDIGT som du negligerar pojkar och de problem de har med att flest pojkar misslyckas i skolan. "Det är skolans problem"..
Det är inte jämställdhet du vill ha. Det är fördelar på mäns bekostnad.
Jag skäms som kvinna helt ärligt. För det är inte ok någonstans att någon oavsett kön ska få fördelar på annans bekostnad. Det är inte ok att negligera små barn på det sätt du gör enbart beroende på att de är pojkar.