Xenia skrev 2021-02-01 15:22:33 följande:
Det är fler kvinnor som dör av partnervåld än män. Får man inte ta upp det som ett problem utan att män ska komma med "men vi då, vi blir psykiskt misshandlade av våra partner!"?
Varje gång det påtalas ett problem för kvinnor så kommer männen "men män då"? Vill ni bli bemötta likadant om ni tar upp ett problem för män" med "men kvinnor då?". Låter som treåringar "hen fick mer än jag!"
Alla som inte tycker som dig är män...
Typiskt feministiskt manshatande tänk.
Väljer man bara att se en liten detalj i ett mycket större sammanhang får man aldrig någon förbättring, i bästa fall blir det inte sämre men det kan aldrig bli bra.
Fler kvinnor dör av partnersrelaterat våld men det beror på de fysiska skillnader som finns.
Det som är ett ännu större problem är att män blir oftare och grövre misshandlade, de har mycket större risk att bli misshandlade. Så ska man komma tillrätta med våld och misshandel så är det mera logiskt att ta itu med det som är det största problemet först, eller hur. Men nu handlar det "bara" om män och därför kan man strunta i det.
Ingen, absolut ingen skulle acceptera ditt resonemang om man bytte ut orden "man" och "kvinna" med varandra därför historiskt sett är det så kvinnor har haft det. De har blivit förminskade på det sätt du gör, "barnrumpor som påpekar att problemet är komplext". Att kvinnor haft det så betyder inte att det är rätt att göra samma sak idag fast mot männen.
Feminism har aldrig och kommer aldrig att handla om jämställdhet. Än mindre handlar det om jämlikhet.
Feminism handlar om att kvinnor ska ha mer fördelar än män på männens bekostnad. Ofta finns det ett allvarligt manshat bakom.
Jag är kvinna. Har aldrig varit och kommer aldrig vara feminist. Av den enkla anledningen att jag är för jämlikhet och jämställdhet. Det är inte kompatibelt med feminism.