• Crash Man

Vad är din åsikt om manliga feminister?

Om du träffar en man som stolt proklamerar att han är feminist, vad är då din första tanke. Tänker du att det är en person som står upp för jämnställdhet eller tror du att det är ett sexuellt rovdjur som försöker kamoflera sig.

Efter det framkommit att feministiska män som journalist på aftonbladet, känd ståuppkomiker och polischef blivit anklagade för flertalet våldtäkter så tycker jag personligen att det börjar ringa varningsklockor när män kallar sig för feminister. Det finns även exempel från mitt eget liv då min morbror och min systers förre detta pojkvän visat sig inte vara så pass feministiska som de påstått. Dessa två är inga våldtäktsmän, men de var knappast d3 shyssta feministkillar som de påstod sig vara. Så den slutsatsen jag dragit är att feministmän är inte mer för jämnställdhet än vad anti-feminister är.

Vad tycker du?

• Svar på tråden Vad är din åsikt om manliga feminister?
  • LadyJane
    Faile skrev 2021-02-05 22:31:39 följande:
    Som djävulen läser bibeln. :) 
    Jaså?

Pratar man om TV-serier så får man sådana svar.
    Om du känner dig missförstådd så bör du fundera på hur du uttrycker dig.
  • Aurora Borrealis
    LadyJane skrev 2021-02-05 22:22:04 följande:

Och du tror att ´Tv-serie speglar verkligheten.

Ridå...

Seriöst.

Vi i tråden pratar om verkligheten, inte TV-serier och hur vi blir påverkade av det men det är en intressant tanke hur vi blir hjärntvättade att se kvinnan som ett offer genom alla tv-serier. Tack för den vinklingen.

Forskning visar att cirka 1 % i världen är äkta psykopater. 99, 99 % av dessa är män. Forskning pågår om detta med psykopati är genetiskt betingat. Vore intressant att veta och följa forskningen varför så många äkta psykopater är just män och så liten andel kvinnor. Är det genetiskt? Kulturellt? Något annat?
  • Aurora Borrealis
    LadyJane skrev 2021-02-05 22:22:04 följande:

Och du tror att ´Tv-serie speglar verkligheten.

Ridå...

Seriöst.

Vi i tråden pratar om verkligheten, inte TV-serier och hur vi blir påverkade av det men det är en intressant tanke hur vi blir hjärntvättade att se kvinnan som ett offer genom alla tv-serier. Tack för den vinklingen.

Forskning visar att cirka 1 % i världen är äkta psykopater. 99, 99 % av dessa är män. Forskning pågår om detta med psykopati är genetiskt betingat. Vore intressant att veta och följa forskningen varför så många äkta psykopater är just män och så liten andel kvinnor. Är det genetiskt? Kulturellt? Något annat?
  • LadyJane
    Aurora Borrealis skrev 2021-02-05 23:02:28 följande:
    Intressant-.

De som fälls för pedofili är 98 % män. Forskning visar att det verkar vara en sexuell läggning och att 50% av pedofilerna är kvinnor.

Jag undrar när man ska sluta ha "forskning säger"  som ett pseudorargument.
  • Faile
    LadyJane skrev 2021-02-05 22:38:28 följande:
    Jaså?

Pratar man om TV-serier så får man sådana svar.
    Om du känner dig missförstådd så bör du fundera på hur du uttrycker dig.
    Tv-serierna var väl viktigare än stastistiken antar jag. 
    LadyJane skrev 2021-02-05 23:09:24 följande:
    Intressant-.

De som fälls för pedofili är 98 % män. Forskning visar att det verkar vara en sexuell läggning och att 50% av pedofilerna är kvinnor.

Jag undrar när man ska sluta ha "forskning säger"  som ett pseudorargument.
    Källa gärna. Både på att det skulle vara en sexuell läggning samt att 50% av pedofilerna skulle vara kvinnor. 

Sluta jiddra, börja trolla!
  • LadyJane
    Faile skrev 2021-02-05 23:33:25 följande:

Källa gärna. Både på att det skulle vara en sexuell läggning samt att 50% av pedofilerna skulle vara kvinnor. 

Du babblar om Tv-serier och tror att de speglar vetenskaplig sannig och sen kräver du riktig vetensakapliga bevis?

Det är inte så det funkar.

Du ska vetenskapligt kunna bevisa dina tester innan du kräver lika vetenskapliga bevis. TV-serier räknas inte.

Annars står dig faktiskt fritt att bli upplyst och gooogla om kvinnlig pedofili.

• Postman
    Faile skrev 2021-02-05 22:17:38 följande:

Ser man till statistik så är de följande:

Män våldtar kvinnor mer än kvinnor våldtar män. 

Män våldtar barn oftare än kvinnor våldtar barn. 

Män misshandlar sina kvinnor oftare än kvinnor misshandlar sina män. 

Män dödar sina kvinnor oftare än kvinnor dödar sina män. 

Män misshandlar män mer än kvinnor misshandlar varken kvinnor eller män. 

Män dödar män mer än kvinnor dödar kvinnor eller män. 

Män löper större risk att bli misshandlade av andra män än av kvinnor

Män löper större risk att bli dödade av andra män än av kvinnor

Pratar vi kvinnor om att vi är trötta på att se sexuellt våld/våld mot kvinnor i filmer eller serier får vi höra att de ( filmerna och serierna ) måste vara realistiska och/eller att vi är pk och använder offerkofta. Det jag ser när jag tittar på film eller serie är framförallt:

Män som krigar

Män som våldtar

Män som torterar

Män som misshandlar

Män som stalkar

Män som kidnappar

Män som säljer och köper slavar, kvinnor och barn. 

Men inget är tydligen fel nånstans, bara känsliga kvinnor som tjafsar och överdriver allt? 

Hur gammal är du om jag får fråga? Allt är inte svart vitt. Vi alla har lagar och regler som måste följas. Jag tycker nog man gör vad man kan i Sverige. Sen kan mycket självklart förbättras.

Det många av oss är emot eller kritisk fint är feminism för det cementerar bara ojämställdheten.

Jag blir nyfiken på dig, vad tycker du man ska göra åt allt detta då? Deportera alla män till nåt form av läger eller hur tänker du dig att Sverige ska se ut?
  • LadyJane
    Faile skrev 2021-02-05 23:33:25 följande:

Men du menar kanske att Kalle Anka är duglig källa? Eller Snövit eller vilken random TV-serie som helst
  • Faile
    LadyJane skrev 2021-02-05 23:43:21 följande:
    Du babblar om Tv-serier och tror att de speglar vetenskaplig sannig och sen kräver du riktig vetensakapliga bevis?

Det är inte så det funkar.

Du ska vetenskapligt kunna bevisa dina tester innan du kräver lika vetenskapliga bevis. TV-serier räknas inte.

Annars står dig faktiskt fritt att bli upplyst och gooogla om kvinnlig pedofili.
    Ja, en tredjedel av inlägget handlar om serier. Jag kan skriva om inlägget om du vill och radera den delen om det blir för svårt för dig att läsa så mycket text annars? 
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • LadyJane
    Faile skrev 2021-02-05 23:48:30 följande:
    Ja, en tredjedel av inlägget handlar om serier. Jag kan skriva om inlägget om du vill och radera den delen om det blir för svårt för dig att läsa så mycket text annars? 
    Visst, du kan tjata ihjäl hela världen om din statistik du hämtar från TV-serier. Det är lika samma med nazismen, att d tror att ju fler gånger man upprepar en lögn, desto sannare blir den.
Svar på tråden Vad är din åsikt om manliga feminister?