MsFry skrev 2021-02-01 19:11:55 följande:
Det är alltid så spännande med folk som du som har så starka åsikter om något de har så lite kunskap om. Det är kaxigt.
Du har helt fel angående rättigheter och skyldigheter. Alla vuxna vet att med rättigheter kommer skyldigheter och jag har aldrig hört någon feminist kräva någon form av ansvarsfrihet. Ge gärna ett konkret exempel på en rättighet som feminister vill ha frikopplat från medföljande skyldigheter.
Angående pedofili: hur många kvinnliga förövare har dömts och straffats jämför med män? Och hur ser straffen ut? Att män skulle få långa straff ifrågasätter jag också. Min uppfattning är att de fall där kvinnor som har begått övergrepp och fått ett lägre straff själva varit under någon form av kontroll och fara från de manliga förövarna. Men annars har de fått lika långa straffpåföljder. Presentera gärna någon form av källa till ditt påstående om straffpåföljder för män vs kvinnor.
Helt fel?
Tja förutom att läsa alla inlägg mellan ditt avar och mitt, som sannerligen överbevisar dig så kan vi ta ett så "enkelt"b exempel som pedofili.
Helge Fossmos barnflicka som mördade satt på rättspsyk i 6 månader, sedan gick hon fri. Medan den afganska ensamkommande som hamnade hos en kvinnlig pedofil, blev utnyttjad sexuellt och på samma sätt blev manipulerad att mörda blev dömd till 12 år.
Det blev ett djävulsk liv i de feministiska leden då halva Sverige ansåg att kvinnan skulle dömas för sin bevisade pedofili (hon frikändes) och pojken dömas till samma straff som "barnflickan" eftersom omständigheterna var mycket lika.
Enligt forskare handlar pedofili om läggning och är lika fördelat mellan kvinnor och män. Vilka som sedan straffas 'är en helt annan diskussion eftersom feminister inte har något som helst intresse av att se kvinnor som förövare - det är ju bara män som gör allt dåligt och allt dåligt görs av män.
Intressant vilken dålig retorik du har och dina taffliga försök till maktspråk. Bättre bör man kunna förvänta sig av någon som utger sig för att vara sakkunnig. Starka åsikter,. Kaxig. Såna formuleringar och ord man tar till när man saknar argument för att det faktiskt inte finns något morargument.