• erikaABC

Om din partner är otrogen, vill du att någon berättar det för dig?

Om din partner är otrogen, skulle du vilja att någon berättar det för dig? 
    Din partner är otrogen och någon annan har upptäckt din partner (eller den som personen är otrogen med), skulle du vilja att personen berättade för dig ? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om din partner är otrogen, vill du att någon berättar det för dig?
  • Anonym (Känner du bägge partners?)

Alltså, det är den som bedrar som borde berätta och ingen annan om man inte känner bägge och vet att mottagaren skulle vilja veta. Alla vill inte veta, så är det bara. Bara för att det är självklart för en är det inte det för en annan.

• Bjoer
    Anonym (Känner du bägge partners?) skrev 2020-10-16 09:19:17 följande:

Alltså, det är den som bedrar som borde berätta och ingen annan om man inte känner bägge och vet att mottagaren skulle vilja veta. Alla vill inte veta, så är det bara. Bara för att det är självklart för en är det inte det för en annan.

Fast vissa, de flesta, vill veta. Att inte berätta är också ett beslut som har konsekvenser. Så varför ska den minoritet som inte vill veta avgöra ditt agerande? 
  • Anonym (Känner du bägge partners?)
    Bjoer skrev 2020-10-16 09:58:12 följande:

Fast vissa, de flesta, vill veta. Att inte berätta är också ett beslut som har konsekvenser. Så varför ska den minoritet som inte vill veta avgöra ditt agerande? 

Jo men jag tycker det helt beror på vem det är som får för sig att berätta. Säg att jag är otrogen mot min man, vi kanske går till en mindre mataffär flera dagar i veckan där personal till slut känner igen oss. Sen går jag dit med en annan man och det är uppenbart för personalen vad som pågår. Är det deras business att berätta för min man då??? Kan en människa bry sig så mycket så att den/de får för sig att berätta fast de inte vet ett skit mer än det de har sett? Skulle tycka synd om dem i så fall. Finns viktigare saker än att lägga näsan i blöt. Men om jag ser min bästa tjejkompis kille bedra henne så skulle jag berätta för där vet jag hur deras förhållande ser ut. Det är skillnad.
  • Cavill
    Anonym (Känner du bägge partners?) skrev 2020-10-16 18:27:25 följande:
    Jo men jag tycker det helt beror på vem det är som får för sig att berätta. Säg att jag är otrogen mot min man, vi kanske går till en mindre mataffär flera dagar i veckan där personal till slut känner igen oss. Sen går jag dit med en annan man och det är uppenbart för personalen vad som pågår. Är det deras business att berätta för min man då??? Kan en människa bry sig så mycket så att den/de får för sig att berätta fast de inte vet ett skit mer än det de har sett? Skulle tycka synd om dem i så fall. Finns viktigare saker än att lägga näsan i blöt. Men om jag ser min bästa tjejkompis kille bedra henne så skulle jag berätta för där vet jag hur deras förhållande ser ut. Det är skillnad.
    Om nu affärspersonalen i ditt fiktiva exempel känner sig manade att berätta för din man,så är väl det upp till honom hur han vill gå vidare med den informationen. Han blir kanske väldigt tacksam över att få veta vilken rövhatt du är? 
  • Anonym (...)
    molly50 skrev 2020-10-16 08:31:09 följande:

Varför är det försent?

För att det gått så långt till att de har ett förhållande utan att jag sagt något!
  • misil

Självklart vill jag veta det,angående kommentarerna om ens moral så behöver man all information och fakta för att testa och pröva den,inte en förljugen och förvanskad verklighet.

• molly50
    Anonym (...) skrev 2020-10-17 01:43:44 följande:
    För att det gått så långt till att de har ett förhållande utan att jag sagt något!
    Men du behöver ju inte säga hur länge du har vetat om det. Eller hur.
    Du kan ju säga att du precis fått veta det. En liten vit lögn.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2020-10-17 01:43:44 följande:
    Eller vill du att din vän ska leva med ett sådant svin?
  • Anonym (Anna)

Mina vänner och bekanta har inte med mitt kärleksliv att göra.

• Anonym (...)
    molly50 skrev 2020-10-17 11:39:46 följande:

Men du behöver ju inte säga hur länge du har vetat om det. Eller hur.

Du kan ju säga att du precis fått veta det. En liten vit lögn.

Nja, det funkar inte...
    molly50 skrev 2020-10-17 11:41:34 följande:

Eller vill du att din vän ska leva med ett sådant svin?

Nä, klart jag inte vill!
Svar på tråden Om din partner är otrogen, vill du att någon berättar det för dig?