• erikaABC

Om din partner är otrogen, vill du att någon berättar det för dig?

Om din partner är otrogen, skulle du vilja att någon berättar det för dig? 
    Din partner är otrogen och någon annan har upptäckt din partner (eller den som personen är otrogen med), skulle du vilja att personen berättade för dig ? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om din partner är otrogen, vill du att någon berättar det för dig?
  • Bjoer
    LadyJane skrev 2020-10-14 16:38:16 följande:
    Så 34% anser du är en norm när det i praktiken är en minoritet.

För du kan aldrig veta vilken kategori människan tillhör. Det enda du vet är att du endast har 34% chans att ha rätt.

Objektiv fakta att det är den vanligast formen av sexualmoral... Visade sig inte att stämma. Det heller...
    66%. Läs igen. Men den relevanta siffran här är 95 till 96%. Dvs, hur många som faktiskt är i ett öppet förhållande, inte hur många som fantiserar om något slags ideal.
  • Anonym (...)
    Xenia skrev 2020-10-15 00:13:07 följande:

Tror du att hon vill leva i lycklig okunnighet? 

Eller tror du att hon skulle anse att du svikit henne om hon skulle få veta både att hennes man är otrogen och att du visste om det?

Jag tror nog ändå hon skulle vilja veta samtidigt som hon såklart vill leva lycklig och inte ens ana att det skulle kunna vara så! Men jag har helt klart svikit henne!
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2020-10-15 09:53:48 följande:
    Jag tror nog ändå hon skulle vilja veta samtidigt som hon såklart vill leva lycklig och inte ens ana att det skulle kunna vara så! Men jag har helt klart svikit henne!
    Och ju längre du väntar med att berätta ju mer sviken kommer hon att känna sig.
    Vill du att hon ska leva lycklig så ge henne då den chansen att få träffa någon som kan göra henne lycklig och som älskar och respekterar henne.
    Jag fick den chansen och jag är tacksam gentemot de som berättade.
    Dock inte mot de som visste men valde att inte berätta.
    Det kändes som ett dubbelt svek.
  • Anonym (...)
    molly50 skrev 2020-10-15 10:17:37 följande:

Och ju längre du väntar med att berätta ju mer sviken kommer hon att känna sig.

Vill du att hon ska leva lycklig så ge henne då den chansen att få träffa någon som kan göra henne lycklig och som älskar och respekterar henne.

Jag fick den chansen och jag är tacksam gentemot de som berättade.

Dock inte mot de som visste men valde att inte berätta.

Det kändes som ett dubbelt svek.

Det är liksom för sent nu, det har pågått i nästan tre år!
  • Anonym (FYI)
    Anonym (...) skrev 2020-10-15 11:31:43 följande:
    Det är aldrig försent att göra rätt !
  • Anonym (Absolut JA)

Klart man vill veta om ens partner är otrogen, annars är man ju dum på riktigt.

• Anonym (...)
    Anonym (FYI) skrev 2020-10-15 11:39:15 följande:

Det är aldrig försent att göra rätt !

Sant! Men i det här fallet är det för sent att berätta...
  • Anonym (Absolut JA)
    Anonym (...) skrev 2020-10-15 11:31:43 följande:
    Vilken dålig ursäkt. Antar att du tycker det är helt ok om din partner går bakom din rygg eftersom det tydligen är det när det handlar om din väninna för annars hade du ju för tusan berättat.
  • Anonym (...)
    Anonym (Absolut JA) skrev 2020-10-15 12:52:19 följande:

Vilken dålig ursäkt. Antar att du tycker det är helt ok om din partner går bakom din rygg eftersom det tydligen är det när det handlar om din väninna för annars hade du ju för tusan berättat.

Jag har ingen partner för tillfället men nej, det tycker jag inte!
  • Anonym (Ja, det skulle jag.)

Ja det skulle jag vilja veta. MEN då jag vet mycket väl hur mycket skit budbäraren kan få av att berätta så hade jag inte klandrat en vän för att hon eller han var tyst.

Seriöst det var som att JAG hade sabbat hennes relation genom att berätta för hennes man och inte hon genom att vara otrogen mot honom.

Svar på tråden Om din partner är otrogen, vill du att någon berättar det för dig?