Anonym (...) skrev 2020-10-15 11:31:43 följande:
Det är liksom för sent nu, det har pågått i nästan tre år!
Hon har alltså redan förlorat tre år! Tre år då hon kunnat lämna den otrogne och hittat någon bättre.
Det här är ju verkligen illa, värre än om han gjort ett snedsteg på firmafesten/konferensen. Han har troligen känslor för den andra kvinnan. Så många lögner han serverat sin sambo.
Nu vet jag ju inte vilken situation de har i övrigt. Har de små barn? Planerar de barn? Jag tänker mig att det kan vara svårt att bryta upp när man har små barn. Planerar de barn senare så borde hon få möjlighet att få barn med någon bättre. Är hon 40+ kanske urvalet av lämpliga män minskar, hon borde få veta så snart som möjligt.
Har ni öht pratat om otrohet, om det är en dealbreaker eller inte? Du skulle ju kunna berätta att du läst om vad folk tycker om otrohet, att somliga tycker att det inte är en så stor grej och inte vill veta och att andra absolut vill veta. (Fast frågar hon var du läst detta hänvisa inte till denna tråd, finns ju flera andra.) Då skulle du också kunna komma in på att en del inte vill berätta för att den bedragna blir ledsen. Eller för att de är rädda att den bedragna ska bli arg på budbäraren.
I bästa fall får du under diskussionen mod att berätta sanningen.