• erikaABC

Om din partner är otrogen, vill du att någon berättar det för dig?

Om din partner är otrogen, skulle du vilja att någon berättar det för dig? 
    Din partner är otrogen och någon annan har upptäckt din partner (eller den som personen är otrogen med), skulle du vilja att personen berättade för dig ? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om din partner är otrogen, vill du att någon berättar det för dig?
  • Anonym (Självklart)
    molly50 skrev 2020-10-15 10:17:37 följande:
    Och ju längre du väntar med att berätta ju mer sviken kommer hon att känna sig.
    Vill du att hon ska leva lycklig så ge henne då den chansen att få träffa någon som kan göra henne lycklig och som älskar och respekterar henne.
    Jag fick den chansen och jag är tacksam gentemot de som berättade.
    Dock inte mot de som visste men valde att inte berätta.
    Det kändes som ett dubbelt svek.
    Exakt, och om du inte fått veta om otroheten hade du kastat bort fler år av ditt liv på helt fel man. Du hade kanske aldrig träffat den man som nu gör dig lycklig och älskar dig.

Det borde vara hårdare tongångar mot dem som stjäl andras år av möjlighet att finna äkta kärlek och lycka, och mindre hålla otrogna bakom ryggen!
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Ja, det skulle jag.) skrev 2020-10-15 17:20:44 följande:

Ja det skulle jag vilja veta. MEN då jag vet mycket väl hur mycket skit budbäraren kan få av att berätta så hade jag inte klandrat en vän för att hon eller han var tyst.

Seriöst det var som att JAG hade sabbat hennes relation genom att berätta för hennes man och inte hon genom att vara otrogen mot honom.

Hade själv bara blivit tacksam om någon berättat och då absolut känt mig skamsen även om det är ens partner som gjort fel, men även upplevt det som att den som berättat ändå tycker jag förtjänar att veta och att jag förtjänar bättre. 

Men har också hört stories när mottagaren inte tagit det så bra. Men då tycker jag ändå att man "gjort det man kan/bör" och ha rent samvete att man ändå gett den möjligheten att släppa en otrogen partner. Man berättar ju det för dens skull. Visst att den möjligen först förnekar och blir arg, men med tiden kommer den förmodligen inse att man hade rätt och bara ville väl, om den inte tryckt ned huvudet i sanden alldeles för djupt, men det är ju dens problem isåfall. Bara man berättat så har man gjort sitt liksom. 

• Anonym (Trogen)

Självklart skulle jag vilja veta om min fru skulle vara otrogen, skulle vara jobbigt att få reda på men något är ju väldigt fel om någon av partnerna väljer att vara otrogen.

Om man nu har i tankarna att vara otrogen varför gör man inte slut innan i så fall. Det är ett jävla vidrigt svek mot den man är gift med att vara otrogen.

• Anonym (Känner du bägge partners?)

Nej inte för egen del. Är han trött på mig så gör han väl slut tids nog. Dock om jag visste att min tjejkompis kille vänstrade och var hundra på att hon inte skulle vara ok med det, absolut. Men känner jag inte BÅDA parterna det rör sig om hade jag inte yttrat mig ett ljud och det borde ingen annan heller. Du vet inte vad de går igenom. Den ena partnern kanske blir misshandlad och sökt tröst på annat håll. Det går inte att bara tänka ?det här är fel? för att DU tycker så och sen leka polis och berätta något du inte vet någonting om. Kan ärligt talat gå riktigt illa om inte all fakta finns där.

• Anonym (Hemliga mannen)

Ja skulle vilja veta.

För ca 10 år sedan var min fru otrogen och två av hennes vänner visste om detta.

Jag levde med henne i ca. 1år innan en annan vän fick veta och berättade...snacka om att jag kände mig förnedrad...jag hade gärna fått reda på det direkt så jag hade kunnat klappa på na direkt och bett henne dra!

• molly50
    Anonym (...) skrev 2020-10-15 11:31:43 följande:
    Det är liksom för sent nu, det har pågått i nästan tre år!
    Det är aldrig försent.
    Försök sätta dig in i situationen själv.
    Om det var din partner som var otrogen,skulle du då vilja att din vän teg om det om hon visste,eller att hon skulle berätta? Även om dte gått lång tid?
    Jag vet i alla fall vad jag skulle vilja.
    Och du kan ju faktiskt säga att du just fått veta det.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2020-10-15 12:46:14 följande:
    Sant! Men i det här fallet är det för sent att berätta...
    Varför är det försent?
  • molly50
    Anonym (Självklart) skrev 2020-10-15 17:30:06 följande:
    Exakt, och om du inte fått veta om otroheten hade du kastat bort fler år av ditt liv på helt fel man. Du hade kanske aldrig träffat den man som nu gör dig lycklig och älskar dig.

Det borde vara hårdare tongångar mot dem som stjäl andras år av möjlighet att finna äkta kärlek och lycka, och mindre hålla otrogna bakom ryggen!
    Ja,precis! Det är så jag tänker också.
  • molly50
    Anonym (Ja, det skulle jag.) skrev 2020-10-15 17:20:44 följande:

Ja det skulle jag vilja veta. MEN då jag vet mycket väl hur mycket skit budbäraren kan få av att berätta så hade jag inte klandrat en vän för att hon eller han var tyst.

Seriöst det var som att JAG hade sabbat hennes relation genom att berätta för hennes man och inte hon genom att vara otrogen mot honom.

Visst kan det bli så. Men det kan också bli så att den man berättar för blir tacksam.
    Min väninna blev först arg. Men efter att ha fått funderat en tid så insåg hon att jag inte hade hittat på och hon blev tacksam.
    Jag gav hennes dåvarande sambo först chansen att själv berätta eller så skulle jag göra det. 
    Samma väninna berättade sedan för mig när mitt ex var otrogen.
    Och jag är bara tacksam för det.
    Idag är både hon och jag lyckligt gifta och har det bra.
Svar på tråden Om din partner är otrogen, vill du att någon berättar det för dig?