• Anonym (Lolla)

Ni som är på Tinder

Har flera tjejkompisar i 35-40 års ålder som har sina barn varannan vecka och spenderar extremt mycket tid på tinder. Allt känns så lätt alla ligger med alla och det äcklar mig. Vad tycker ni om Tinder? Hur mycket tid lägger ni på det?

• Svar på tråden Ni som är på Tinder
  • Anonym (kille)
    Anonym (op) skrev 2020-09-21 11:29:22 följande:
    Nej, men personen uttrycker ju väldigt ofta att han har issues med kvinnor som har barn och kvinnor som inte har underviktigt bmi, tänker att han då lägger väldigt mycket tid på ett forum där han får andra att kanske må dåligt eller diskutera med personer han egentligen ser ner på. Barn och familj verkar han heller inte ha
    Väldigt ofta? Haha, han har ju bara skrivit ett inlägg hittills? Eller känner du han? Kanske ditt ex? Flört
  • Anonym (op)
    Anonym (kille) skrev 2020-09-21 12:56:45 följande:
    Väldigt ofta? Haha, han har ju bara skrivit ett inlägg hittills? Eller känner du han? Kanske ditt ex? Flört
    Han förekommer i massor av trådar under samma nick och säger samma saker hela tiden, lägger upp bilder på anorektiska tjejer osv
  • Anonym (kille)
    Anonym (op) skrev 2020-09-21 14:57:31 följande:
    Han förekommer i massor av trådar under samma nick och säger samma saker hela tiden, lägger upp bilder på anorektiska tjejer osv
    Jaha det visste jag inte.
  • Anonym (Aeg)

Jag är kille och har haft ett Tinderkonto i ett år ungefär och inte fått några likes eller matchningar hittills, så jag har aldrig kunnat skriva till någon där. Så numera har det mest blivit ett tidsfördriv, att man går in någon gång om dagen och tittar om det dykt upp några nya tjejer. För mig känns det inte som en dejting-app längre, utan mest som fönstershopping utanför en butik som aldrig öppnar.

• Anonym (Pelle)
    Anonym (op) skrev 2020-09-21 14:57:31 följande:

Om du anser att de bilder jag lagt upp är anorektiska så har du en skev kroppsuppfattning och är förmodligen fet.
  • Anonym (op)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-09-22 00:08:28 följande:
    Om du anser att de bilder jag lagt upp är anorektiska så har du en skev kroppsuppfattning och är förmodligen fet.
    Vi räknade ju ut bmi efter de viktinfo du gav i tråden om vilka kroppar som var sexiga, där vissa hade bmi 16 och mindre, vilket är en ordentlig undervikt.

Jag är själv och har varit underviktig större delen av mitt liv, så din logik brister.
  • Anonym (kille)
    Anonym (Aeg) skrev 2020-09-21 23:55:06 följande:

Jag är kille och har haft ett Tinderkonto i ett år ungefär och inte fått några likes eller matchningar hittills, så jag har aldrig kunnat skriva till någon där. Så numera har det mest blivit ett tidsfördriv, att man går in någon gång om dagen och tittar om det dykt upp några nya tjejer. För mig känns det inte som en dejting-app längre, utan mest som fönstershopping utanför en butik som aldrig öppnar.

Måste vara ett hemskt tidsfördriv om du gått in varje dag under ett och aldrig fått en enda like eller matchning. Varför är du där?
  • Anonym (Aeg)
    Anonym (kille) skrev 2020-09-22 01:06:50 följande:
    Måste vara ett hemskt tidsfördriv om du gått in varje dag under ett och aldrig fått en enda like eller matchning. Varför är du där?
    Det finns en nyfikenhet som gör att man fortsätter, man vill se vilka som dyker upp. Sedan så lurar man väl i sig själv att det fortfarande finns en liten chans att man kommer matcha med någon, trots att alla tjejer i staden man bor i redan har kryssat bort en för länge sedan.

Jag skaffade Tinder för jag tänkte att det kunde vara ett sätt att få kontakt och prata med tjejer, någonting som jag inte har någon vana att göra än, men man måste ju få matchningar för det.
  • Anonym (Tråkigt)

Tycker tjejer det är en tråkig plats att vara på 

• Anonym (me)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-09-20 20:02:04 följande:

Alldeles för mycket. De flesta kvinnor är feta och har 3-4 barn. Totalt ointressant. Men man hoppas ju att det ska finnas någon fin kvinna att swipa höger på. Men ikke... waste of time.

Jag gick för skojs skull in och kollade på kvinnorna (ur en mans perspektiv). Och shit vad mycket fler snygga tjejer det finns (tog ålder 40-55) jämfört med män. 

Nu är jag inte lagd åt att gilla tjejer (tyvärr) men jag tror jag kan bedöma hur fräscha de är ändå. 

Tjejerna var snygga i håret, smala, vältränade, eller snyggt kurviga, snyggt klädda och hade snygga bilder. Jag valde avstånd på bara 5 km från mig och hittade fler snygga kvinnor inom den radien än snygga män i HELA Stockholm (valde 30 km)

Männen har suddiga bilder, tjocka magar, nakna tjocka magar, konstiga vinklar så man inte ser hur de ser ut alls, typ fotat underifrån så man ser hela näsan eller munskydd!
    Och massa fotbilder... Långt hår fast de är över 50 år, bilder på båtar och bilar, och framförallt - om/när de är snygga så har de ingen profiltext. 

Svar på tråden Ni som är på Tinder