Någon mer som har bebisverkstad nu
Åh hoppas att allt går bra, uppdatera oss gärna sen om du vill när bebis kommer! Så spännande <3 många lycko-önskningar!
Hur går det för er?<3
Åh hoppas att allt går bra, uppdatera oss gärna sen om du vill när bebis kommer! Så spännande <3 många lycko-önskningar!
Det är inte långt kvar alls! =D Min knodd kom i 39+3 vill jag minnas och snart har du din knodd hos dig, om inte redan kommit? ^_^
Börjar du känna dig redo för vad som skall? =)
Känner lite likadant inför sömnen. Att jag är orolig både hur jag själv ska klara den och hur storasyster ska hantera allt skrik som kommer bli dygnet runt.
Sen åkte jag precis på covid. Hade ont i halsen en stund efter jag hämtat på förskolan. Tog ett snabbtest för säkerhetsskull och japp, två streck som på ett gravidtest :( jag har handlat och varit på vårdcentralen senaste veckan. Annars varit isolerad från alla men ändå lyckas man få det :(
I lördags kom vår bebis till världen! En liten flicka fick vi :D<3 Otroligt magisk känsla, förlossningen kunde inte gått bättre, jag är så nöjd!! Allt går så bra här hemma, hon sover mest hela tiden, äter lite och sover mer. Vår son tycker hon är spännande ibland och sen ser han något annat skoj som är mer intressant :D
Ja det sägs ju att vi ska ha hjälp av oxitocin å annat för att inte bli galna men jag mådde riktigt dåligt av att inte få sova. Hade svårt med anknytningen, tog hand om henne för att jag va tvungen, inte för att jag ville :( Gick nästan in i en depression. Kändes inte som bvc tog det på allvar när jag fick fylla i papprena där om hur jag mådde. Det blev bättre så fort jag fick bättre sömn men hela det där att älska sitt barn tog tid för mig. Det behöver ju inte bli samma denna gången men jag är lite nervös för det.
Ja jag är dubbelvaccinerad. Nu på dag 4 börjar det kännas som att det vänder men har mått illa, kräkts, haft värk så inte kunnat sova riktigt, huvudvärk utanför denna värld (säkert inte hjälpt till att jag inte kunde behålla ens vatten första dagen heller), feber och svettats floder, slemhosta, jättetäppt och snuvig.
Är i v 25 nu och fick från min bm att jag skulle höra av mig om jag blev så dålig att jag hade svårt att ta mig ur sängen. Sålänge jag kunde va uppe och röra på mig någorlunda så va det ingen fara för blodpropp, annars skulle jag eventuellt få blodförtunnande. Krabaten inne i magen sparkar och övar cirkuskonster mest hela tiden så det känns tryggt iaf :) Men sendrag och foglossning är värre än förut =(
Kan inte citera men stort grattis lillskrutten!! Så skönt att allt gick bra och att familjen nu är komplett
Lillskrutten: Jag mår bra och det känns som att jag har kunnat släppa på alla tankar som konstant har svävat i huvet om barn. Tror det är för att jag har annat att tänka på nu med studierna så det känns väldigt skönt. Har ju nyss börjat men det känns väldigt rätt och skönt att få hitta på något annat nu ett tag framöver och sen förhoppningsvis få ett jobb som jag kommer trivas mycket bättre med :)