Anonym (Babymama) skrev 2021-09-17 19:50:32 följande:
Jag sattes igång i v41+5 och var inte alls mogen då, hade knappt några förvärkar som att nått var pågång heller. Igångsättningen skulle helst gå långsamt med tanke på akutsnitt med min extremprematur men det gick det väldigt fort. Jag fick massor värkar tätt men i slutet precis innan det var dags så var dom inte tillräckligt starka. Under tiden blev pulsen hög på bebis och varje gång droppet sattes in för att få mer kraft i värkarna så blev hon ännu mer stressad samt att hon låg i position som skulle bli lite kämpigare för henne. Så då blev det snitt :) hon var liten tagen när hon kom ut men hämtade sig snabbt. Så det var rätt beslut om snitt.
När det blev bråttom med snittet så gav det vibbar av min förra förlossning så då var det jobbigt och även efteråt men jag börjar hämta mig. Jobbigt när man har trauman som många inte förstår :/
Otroligt, jag blir så förvånad att du behövde bli igångsatt. Kroppen är verkligen lustig hur graviditeter och förlossningar kan skilja sig åt mellan samma kvinna! Sa de något om det är vanligt att det kan vara så efter barn så tätt som ni ändå har?
Satte de dropp och satte en låg dos så det skulle starta långsamt? Åh lilla snuttan, hon kände kanske av att ni ville ha ut henne då hehe skämt åsido. Hoppas inte värkarna var för tuffa för dig. Jätteskönt att det visade sig vara rätt beslut. Vilken kämpe till dotter du fick som återhämtade sig så snabbt! Redan hemma efter två dagar, ni var båda riktiga kämpar. Jättebra jobbat! Du är fantastiskt duktig och hon med!
Usch vad hemskt att det blev en sån throwback för dig men det är givet att det blev så när du gått genom det du har. Hade personalen koll på din tidigare upplevelse så de gav bra stöd?<3 Pratar du med någon nu i efterhand? Skönt att höra att du känner dig bättre och bättre.