Anonym (Babymakeing) skrev 2021-11-30 23:00:48 följande:
Ja hon kom 4 dagar tidigt :) hade massa planerat de fyra dagarna och va helt inställd på att gå över iaf en vecka hehe.
Ja receptfri hostmedicin är det som har dålig evidens men de på recept funkar kanon! Tyvärr får man ju knappt ta några eftersom det påverkar livmoderns slemhinna också :( så det är väldigt restriktivt vad man får ta. Dottern har fått en som är kanon som gjort under när jag haft lunginflamnation tidigare men nu är det no go på den för mig.
Dricker så mycket jag kan men har sväljproblematik som förvärras när jag är sjuk så lättare sagt än gjort ibland :/ skulle fått operation nu i vinter men det blir framflyttat nu iom att de inte vill söva gravida.
Ja istället för 19 månader emellan blev det nu 2,5 år mellan syskon. Hon kom i december så fyller snart år :)
Hur långt blir det mellan dina nu? :)
Då förstår jag att du inte riktigt var beredd! Nu kanske du är mer redo för en tidig bebis.
Jaha det visste jag inte, fy vad jobbigt att det är så! Hur funkar det med te eller mer ljumna drycker? Eller kanske isvatten? Hoppas det värsta lägger sig snart!
Har du fått någon ny tid för operation efter förlossningen eller får du höra av dig själv? Trist när det blir så utdraget.
Åh då blir det inte så långt ändå, kommer säkert kännas perfekt om några år :D
För våra blir det, istället för 14 månader, 18 månader, känns lite nervöst faktiskt. Han är fortfarande så liten och behöver oss mycket.