• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Odengatan10
    Thessan81 skrev 2020-09-26 09:20:11 följande:

Började blöda imorse med lite molandevärk :(

Förstår din oro men ville bara berätta att jag hade en tidig väldigt kraftig blödning i min första graviditet, sonen är nu sju år :)
  • Thessan81
    Odengatan10 skrev 2020-09-26 09:57:09 följande:

Förstår din oro men ville bara berätta att jag hade en tidig väldigt kraftig blödning i min första graviditet, sonen är nu sju år :)

Ja 1177 sa att jag bara skulle ta de lungt ???? hade du smärta med precis som lite mensvärk?
  • Tino
    Sussna85 skrev 2020-09-26 09:06:52 följande:

Måste fråga, hur har ni känt direkt efter insättning?

Jag hade så ont hela dagen igår,en krampande,molande mensvärk. Kom en stund efter vi hade lämnat kliniken.

Skulle gå hela dagen i Åbo innan båten gick på kvällen,och nojja så att jag skulle "skada" eventuell implantation.

Idag känns det oxå, inte lika intensivt bara.

Känt så både när det gått vägen, och när det inte gjort det. Har svårt att se att promenad skulle skada implantation. Jag har aldrig hört om det från min ivf-klinik i alla fall. Hoppas det är positivt att det krampar och molar.
  • Tino
    Thessan81 skrev 2020-09-26 10:01:05 följande:

Ja 1177 sa att jag bara skulle ta de lungt ???? hade du smärta med precis som lite mensvärk?

Jag började blöda i v 6-7 och fick skarp ensidig smärta. Fick åka in akut för det misstänktes utomhavandeskap. Men allt gick bra.
  • Thessan81
    Tino skrev 2020-09-26 10:29:42 följande:

Jag började blöda i v 6-7 och fick skarp ensidig smärta. Fick åka in akut för det misstänktes utomhavandeskap. Men allt gick bra.

Afan men jag har hoppet kvar tills de kollats upp
  • Hunny B
    Thessan81 skrev 2020-09-26 09:20:11 följande:

Började blöda imorse med lite molandevärk :(

Usch, förstår din oro! När jag väntade min tvååring blödde jag en del till och från fram till vecka 13 så det behöver inte betyda det värsta. Hade molvärk när jag blödde.
  • Thessan81
    Hunny B skrev 2020-09-26 10:42:58 följande:

Usch, förstår din oro! När jag väntade min tvååring blödde jag en del till och från fram till vecka 13 så det behöver inte betyda det värsta. Hade molvärk när jag blödde.

Vad bra som jag har då. Lite mörkt lite ljust inga klumpar. Och lite molande värk. Hoppas på de bästa
  • MsShepard

Hej - Jag och sambon har precis påbörjat IVF-behandling på Livio i Falun. Jag fyller 40 år om en månad. Han har tre söner sedan tidigare och jag har inga barn. Inget konstaterat ?fel? på någon av oss. Vi har försökt få barn i ca 1 år. I torsdags så gjorde vi äggplock. Jag hade fem äggblåsor och varje innehöll ett ägg. Fyra av fem ägg befruktades och ska sätta in ett ägg på tisdag. Det känns så spännande men samtidigt är jag plågsamt medveten om att det kanske inte fungerar med tanke på min ålder.

• Onemore2018

Jag fick min mens idag. Så nästa cykel sätter vi igång. Jag fick recept på gonal-f 125 och en tilläggsspruta sedan. De skrev även ut recept på citodon och progesteron. De siktar in sig på v45 som äggplockar veckan. Hoppas bara att överstimuleringen inte förstör. Har läst så mycket skräck historier ???? någon mer som sätter fart nu?

• Onemore2018
    MsShepard skrev 2020-09-26 11:53:34 följande:

Hej - Jag och sambon har precis påbörjat IVF-behandling på Livio i Falun. Jag fyller 40 år om en månad. Han har tre söner sedan tidigare och jag har inga barn. Inget konstaterat ?fel? på någon av oss. Vi har försökt få barn i ca 1 år. I torsdags så gjorde vi äggplock. Jag hade fem äggblåsor och varje innehöll ett ägg. Fyra av fem ägg befruktades och ska sätta in ett ägg på tisdag. Det känns så spännande men samtidigt är jag plågsamt medveten om att det kanske inte fungerar med tanke på min ålder.

Åh så spännande!!! Jag håller alla mina tummar. Hur gick det för dig på äggplocket? Gjorde de mycket ont? Några biverkningar av sprutorna under behandlingen?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020