• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Thessan81
    Hunny B skrev 2020-09-25 18:59:49 följande:

Aha, det förklarar säkerhet! Det där med senaste mensen stämmer ju inte alltid om man har längre cykel eller som du ägglossar sent och med IVF så vet man ju exakt dag. Om du satte in en blastocyst den 13/9 så borde graviditeten egentligen vara 4+3 nu så inte konstigt alls med svagt plus på testlagrets test! Finns IVF kalkylator på internet man kan göra, senaste mensen stämde inte för mig heller min förra graviditet.

Aha då förstår jag det är dom som räknat haha. Då hänger jag med. Asså 5 veckan då
  • Thessan81
    Hunny B skrev 2020-09-25 18:59:49 följande:

Aha, det förklarar säkerhet! Det där med senaste mensen stämmer ju inte alltid om man har längre cykel eller som du ägglossar sent och med IVF så vet man ju exakt dag. Om du satte in en blastocyst den 13/9 så borde graviditeten egentligen vara 4+3 nu så inte konstigt alls med svagt plus på testlagrets test! Finns IVF kalkylator på internet man kan göra, senaste mensen stämde inte för mig heller min förra graviditet.

Vart finns den kalkylatorn?
  • Hunny B
    Thessan81 skrev 2020-09-25 22:19:44 följande:

Funkade nu. Jo din räkning stämmer tack för hjälpen ????

Inga problem!
  • Sussna85
    Javelina skrev 2020-09-25 18:26:29 följande:
    Var bara tvungen att kika in och se hur det gått för dig idag. Grattis till ruvning :) Måste kännas underbart att ha kommit så långt nu mot alla odds. Vad har du för testdag?
    Tack vad gulligt av dig :) Ja det  kändes så underbart att få stiga in i rummet och de sa direkt att de ägget vi hoppades på igår har delat sig som det ska så nu är det bara att hopp åpp i stolen!
    Testdag den 7.10,men det kommer inte att hålla Tungan ute

Jag fråga om chansen av att det skulle fästa med sin fragmentering,de sa helt ärligt att chansen är mindre, men att de inte skulle göra insättning om det inte fanns hopp. Så jag klamrar mig fast i det.
  • Sussna85

Måste fråga, hur har ni känt direkt efter insättning?

Jag hade så ont hela dagen igår,en krampande,molande mensvärk. Kom en stund efter vi hade lämnat kliniken.

Skulle gå hela dagen i Åbo innan båten gick på kvällen,och nojja så att jag skulle "skada" eventuell implantation.
    Idag känns det oxå, inte lika intensivt bara.

• Tino

Härligt att vissa blivit gravida. Ledsen att många inte lyckats än. Jag har testdag imorgon, testade negativt dag 7 och 10 efter 5-dagars. Började blöda redan på rd8. Så detta gick inte vägen heller. Fem insättningar, inget barn. Jag känner mig låg, negativ och ledsen. Blir en paus nu för jag har fått pencillin pga en infektion. :(

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020