Lunaymar skrev 2020-09-28 17:44:55 följande:
Tack för ditt svar! :)
Jag har också likande antal blåsor. Vet du om vi ligger under medel? För gynekologen idag uttryckte sig klumpigt och fick mig att känna att jag har för få i jmf med andra som har 15-20. Jag grät hela vägen hem i bilen (kanske är extra känslig av hormonerna ändå, haha).
Jag är också orolig för Ovitrelle då jag brukar ha ägglossningsont vanligtvis och kan då tänka mig att det kommer bli åtminstone 8ggr värre efter den sprutan. Fick du ta värktabletter eller var det ok ändå?
Jag hade jättemånga blåsor, som sedan blev 27 ägg vid äggplock. Av dem var 23 mogna. Dock befruktades endast 6 ägg trots ICSI, väldigt låg befruktningsgrad alltså. I slutändan blev dock ändå 4 av de 6 befruktade äggen blastocyster av fin kvalitet, och av de två vi använt har båda gett upphov till graviditeter (ett barn, nu gravid igen). Men mitt budskap är: trots att jag hade många ägg blev få av dem befruktade, många ägg behöver alltså inte alls ge ett bättre resultat än 10 ägg. Man hör alltid att ca 10 är vad de satsar på, så för mig låter det som att din behandling går alldeles utmärkt. Lycka till i fortsättningen!