• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85

Ett litet embryo vilar nu i livmodern,hoppas så att de är ett livskraftigt litet ägg trots sin skada...<3

De andra 6 hade tyvärr slutat dela sig.
  • Hunny B
    Thessan81 skrev 2020-09-25 12:01:22 följande:

Idag tog jag livio g test de va så svagt så svagt. Men det digitala visade på en graviditet. Och känner mig gravid. Ja bara vänta och se tills dom ringer på måndag

Är det testlagrets? Jag går på livio och fick ett test från testlagret att göra på testdag av dom och det var svagare än dom jag tagit innan som var från clearblue och rfsu. Både i den här graviditeten och den förra som nu är en tvååring. Så jag tippar på att dom inte är lika känsliga. Vilken vecka är du i? Du borde vara väldigt tidigt gravid om du inte haft testdag än?
  • Thessan81
    Hunny B skrev 2020-09-25 15:07:41 följande:

Är det testlagrets? Jag går på livio och fick ett test från testlagret att göra på testdag av dom och det var svagare än dom jag tagit innan som var från clearblue och rfsu. Både i den här graviditeten och den förra som nu är en tvååring. Så jag tippar på att dom inte är lika känsliga. Vilken vecka är du i? Du borde vara väldigt tidigt gravid om du inte haft testdag än?

Hej. Jag är i vecka 6 (5+1). Testdag imorgon egentligen. Ja de jag fick från livio är svagt men inte dom andra 3. Oki då e de inte bara jag som fått svagt positivt
  • Thessan81
    Hunny B skrev 2020-09-25 15:07:41 följande:

Ja de va testlagrets som man får av livio
  • Hunny B
    Thessan81 skrev 2020-09-25 15:29:04 följande:

Hej. Jag är i vecka 6 (5+1). Testdag imorgon egentligen. Ja de jag fick från livio är svagt men inte dom andra 3. Oki då e de inte bara jag som fått svagt positivt

Då är du en dag före mig. Konstigt att du har så sen testdag trots samma företag, min testdag var 22/9 efter FET med blastocyst 9/9. Men tror inte du behöver vara orolig över svagt test, lättare sagt än gjort jag vet...
  • Thessan81
    Hunny B skrev 2020-09-25 16:58:39 följande:

Då är du en dag före mig. Konstigt att du har så sen testdag trots samma företag, min testdag var 22/9 efter FET med blastocyst 9/9. Men tror inte du behöver vara orolig över svagt test, lättare sagt än gjort jag vet...

Jag satte in 13/9 en blastocyst. Ja de e konstigt vi går i Göteborg på livio. Satte in på vanlig mens cykel utan några medeciner. Nä tror att clearblue och rsfu stämmer så försöker att inte tänka på de utan oavsett är jag ju gravid och hoppas de håller hela vägen ????
  • Hunny B
    Thessan81 skrev 2020-09-25 17:20:34 följande:

Jag satte in 13/9 en blastocyst. Ja de e konstigt vi går i Göteborg på livio. Satte in på vanlig mens cykel utan några medeciner. Nä tror att clearblue och rsfu stämmer så försöker att inte tänka på de utan oavsett är jag ju gravid och hoppas de håller hela vägen ????

Okej! Men är du säker på att du är 5+1 gången då? Jag får det till 4+3 om du satte in blastocyst 13/9, vilket ju också gör att det inte är lika konstigt om testet är svagt.
  • Javelina
    Sussna85 skrev 2020-09-25 12:22:42 följande:

Ett litet embryo vilar nu i livmodern,hoppas så att de är ett livskraftigt litet ägg trots sin skada...<3

De andra 6 hade tyvärr slutat dela sig.

Var bara tvungen att kika in och se hur det gått för dig idag. Grattis till ruvning :) Måste kännas underbart att ha kommit så långt nu mot alla odds. Vad har du för testdag?
  • Thessan81
    Hunny B skrev 2020-09-25 18:15:43 följande:

Okej! Men är du säker på att du är 5+1 gången då? Jag får det till 4+3 om du satte in blastocyst 13/9, vilket ju också gör att det inte är lika konstigt om testet är svagt.

Hade sen ägglossning Ja enligt livio och min senaste mens är jag 5+1 och min mens hade jag 20 augusti. Har gått efter deras räkning haha
  • Hunny B
    Thessan81 skrev 2020-09-25 18:35:06 följande:

Hade sen ägglossning Ja enligt livio och min senaste mens är jag 5+1 och min mens hade jag 20 augusti. Har gått efter deras räkning haha

Aha, det förklarar säkerhet! Det där med senaste mensen stämmer ju inte alltid om man har längre cykel eller som du ägglossar sent och med IVF så vet man ju exakt dag. Om du satte in en blastocyst den 13/9 så borde graviditeten egentligen vara 4+3 nu så inte konstigt alls med svagt plus på testlagrets test! Finns IVF kalkylator på internet man kan göra, senaste mensen stämde inte för mig heller min förra graviditet.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020