IVF hösten/vintern 2020
Jag har plussat efter en FET med en blastocyst, är på rd11. Officiell testdag är egentligen på tisdag. Ska fortsätta med Lutinus och progynon (har gjort i stimulerad cykel) fram till ultraljudet som görs i v. 9. Först då ska jag få information om när det är dags att sluta men när jag gick igenom det här för ett par år sedan med första barnet så fick jag sluta någon vecka efter ultraljudet.
Hej allihopa. Vill uppdatera er här. Jag fick i ett tvådagars och har testdag imorgon. Jag hade 4 embryon som skulle odlas vidare men inget klarade sig. Jag förlorade allt hopp om det jag har i mig just nu. Mina symptom är väldigt milda. Mild molvärk som jag framförallt känner under kvällen. Brösten är ömma på sidorna om man rör dem och de senaste dagarna har de varit lite mer tunga/fasta men inget speciellt. Vi bestämde för att ta test idag eftersom det är söndag och vi båda kan vara med. Känner mig absolut inte gravid och pluset Kommer fram snabbt. Känns heeeeeeeeelt otroligt. Så många test som vi tagit under två års tid och jag började tvivla på mina ägg. Blev riktigt orolig och det satte sig. Jag hoppas att detta kan ge hopp till er där ute. Få ägg behöver inte vara sämre och att få tillbaka tvådagars behöver inte heller vara sämre än en blasto. Har testat blasto i stimulerad cykel men också en frysåterföring av blastcyst men en tvådagars funkade för mig. Tredje gången gilt.
Konstigt nog är det svårt att ta in pluset. Vad gör man nu? Har inte jättetydliga symptom. Hur ska man kunna vänta 3 v till UL?
Läste att jag ska fortsätta med lutinus två gånger om dagen morgon och kväll - tills paketet är slut. Det är väl ungefär en vecka. Låter det bra? Läste annat högre upp i tråden . Vilka tider tar ni?