• Anonym (Maria)

Varför ses inte en liten tight rumpa som sexig av män idag?

Frågan är alltså om rumpan på bilden är liten och tight.

Varför är det så att små tighta rumpor idag ses som okvinnliga? Enorma rumpor med celluliter hyllas i media (Kim Kardashian med anhang), medan kvinnor som är begåvade med små fasta rumpor ignoreras eller görs narr av.

Varför är det så här? Vi vet alla att vad som uppfattas som sexigt till stor del har med sociala normer och mode att göra. Varför är det normalt idag att ha en stor, fet rumpa?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför ses inte en liten tight rumpa som sexig av män idag?
  • Wagner
    EnAnonumius skrev 2020-07-26 09:47:44 följande:
    Som jag skrev i inlägget..

Jag citerar mig själv:

"En kvinna (man) som tränar väldigt mycket styrketräning/idrott kommer alltid att räknas som "feta" (med sina vältränade kroppar) om man skulle använda BMI på dem. Det är för att muskelmassa är tyngre än fettmassan.

Så nej en kvinna (el man) som har BMI 31 behöver inte alls vara "fet". "

(slut citat)

Om du hade förstått vad jag menar så hade du inte ställt den frågan. Gäller inte det för idrottsmän då.

Så ja BMI är missvisande då man kan inte använda den som något "generellt för alla kroppar".  på personer som ÄR idrottar/tränar. Då muskelmassan i densitet är tyngre/tättare än fettmassa densitet.

BMI tar inte hänsyn till en tränad kropp eller en kropp med mer fett.
    SÅ BMI för en person som tränar/idrottar så kommer BMI alltid att vara missvisande.

Dessutom så finns det idrottsmän/-kvinnor som tränar hårt men har mycket av underhudsfett, utan för den saken skull vara "tjock", och det är något som inte mätning med BMI heller tar hänsyn till.
    Helt sant. BMI är ett trögt instrument gällande detta (distinktionen fetma/muskulös). Däremot kan det säkert ha sin funktion gällande kroppsviktsrelaterade sjukdomar öht. Jag menar, oavsett om du väger 130 kg beroende på fetma och/eller på stora muskler, så tar säkert t.ex. hjärt- kärlsystemet stryk.

Det är knappast "nyttigt" att väga 130 kg bara muskler fördelade på 180 cm, även om det då inte är fetma som är problemet.
  • Anonym (Maria)
    fjanten skrev 2020-07-26 09:16:20 följande:
    Ja, alla i tråden verkar ha full koll på objektivitet och subjektivitet utom du. Fram tills nu då?
    Jag menar att om det subjektiva rör sig för långt ifrån det objektiva så finns det anledning att ifrågasätta det subjektiva. Det är OK att diskutera vilken blå nyans som himlen har, men om någon säger att den är röd och hävdar att det är hennes subjektiva åsikt så kan jag inte ta den på allvar.
  • fjanten
    Anonym (Maria) skrev 2020-07-26 10:04:52 följande:

Jag menar att om det subjektiva rör sig för långt ifrån det objektiva så finns det anledning att ifrågasätta det subjektiva. Det är OK att diskutera vilken blå nyans som himlen har, men om någon säger att den är röd och hävdar att det är hennes subjektiva åsikt så kan jag inte ta den på allvar.

Den är ju i och för sig röd ibland.
  • chinooow
    Anonym (Maria) skrev 2020-07-23 13:40:50 följande:

Frågan är alltså om rumpan på bilden är liten och tight.

Varför är det så att små tighta rumpor idag ses som okvinnliga? Enorma rumpor med celluliter hyllas i media (Kim Kardashian med anhang), medan kvinnor som är begåvade med små fasta rumpor ignoreras eller görs narr av.

Varför är det så här? Vi vet alla att vad som uppfattas som sexigt till stor del har med sociala normer och mode att göra. Varför är det normalt idag att ha en stor, fet rumpa?

hur ser din rumpa ut? :)
  • Anonym (tjej)

Jag skulle vilja säga att en tränad rumpa är det snyggaste oavsett om det är en liten eller stor. Vet ingenting värre än dåligt formade rumpor, kan vara både små (som då ofta då är även hängiga) som stora.

• EnAnonumius
    Wagner skrev 2020-07-26 10:02:57 följande:
    Helt sant. BMI är ett trögt instrument gällande detta (distinktionen fetma/muskulös). Däremot kan det säkert ha sin funktion gällande kroppsviktsrelaterade sjukdomar öht. Jag menar, oavsett om du väger 130 kg beroende på fetma och/eller på stora muskler, så tar säkert t.ex. hjärt- kärlsystemet stryk.

Det är knappast "nyttigt" att väga 130 kg bara muskler fördelade på 180 cm, även om det då inte är fetma som är problemet.
    Till och med sjukvården överger BMI mer och mer, även om man skall kolla kroppsviktsrelaterade sjukdomar då det är just ett riktig truppigt instrument. Just för att det är missvisande och även en idrottande person skulle kunna får domen "överhängande risk för hjärt- och kärlsjukdomar.
    Wagner skrev 2020-07-26 10:02:57 följande:

Men snälla det är väl dumt att överdrivet överdriva "bara för att det går"?

Självklart så kan det ju ställa till om man har för mycket muskelmassa för sin kroppslängd. Dock så var det ju inte det diskussionen handlade om., Utan att få folk att förstå att BMI är inte ett så tillförlitligt instrument som många vill tro.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2020-07-26 10:04:52 följande:
    Så du har aldrig sett himlen skifta i röda och oranga nyanser, med ibland inslag av rosalila nyanser?
    Då har du nog missat många vackra solnedgångar och soluppgångar.

Sedan vad är en "objektivt sexig tight rumpa"?
    Avgör DU det bara för att du lade upp en bild på en rumpa?
    Även "tränade tighta rumpor" kan skilja sig i utseendet och storlek.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Simmaellersjunk
    Anonym (Maria) skrev 2020-07-23 13:41:14 följande:
    Rumpan ser mjuk och lös ut, absolut inte tight. Men jag kan ana att de flesta här är vana vid kärringarslen på medelålders kvinnor, och då ser väl rumpan i TS ut att vara väldigt liten och tight. Därav resultatet i undersökningen.
  • Anonym (Mr X)

Tjejer med liten tajt rumpa, små bröst, hård kropp, vikt c:a 46-47 kg på 170 cm, är för mig helt avtändande. Ser ut som tonårspojkar i kroppen.

Men men, smaken är som baken.

Svar på tråden Varför ses inte en liten tight rumpa som sexig av män idag?