• Anonym (Maria)

Varför ses inte en liten tight rumpa som sexig av män idag?

Frågan är alltså om rumpan på bilden är liten och tight.

Varför är det så att små tighta rumpor idag ses som okvinnliga? Enorma rumpor med celluliter hyllas i media (Kim Kardashian med anhang), medan kvinnor som är begåvade med små fasta rumpor ignoreras eller görs narr av.

Varför är det så här? Vi vet alla att vad som uppfattas som sexigt till stor del har med sociala normer och mode att göra. Varför är det normalt idag att ha en stor, fet rumpa?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför ses inte en liten tight rumpa som sexig av män idag?
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-07-24 16:45:05 följande:

För att komma in på spåret rumpor igen, som den här tråden handlar om så hade du ställt den frågan i Afrika så hade svaret blivit att afrikanska män överlag föredrar en stor rumpa!

Jo, så är det nog. Men jag som har afrikansk härstamning har däremot en liten tajt rumpa och trivs bra med det även om det kanske inte är inne för tillfället. Har aldrig blivit hånad för den och jag ses deffo som feminin tjej så TS tes känns lite överdriven imho. :P

Rump-trenden är nog rätt mycket också hämtad från afroamerikansk subkultur med hiphop och twerking. Kim Kardashian som nämns i tråden är ju förresten gift med Kanye West och verkar lite wannabe-svart/wigga.

Rumpan på bilden tycker jag inte är särskilt liten och tajt utan rätt normalstor och helt ok.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-07-24 16:59:23 följande:
    Jo, så är det nog. Men jag som har afrikansk härstamning har däremot en liten tajt rumpa och trivs bra med det även om det kanske inte är inne för tillfället. Har aldrig blivit hånad för den och jag ses deffo som feminin tjej så TS tes känns lite överdriven imho. :P

Rump-trenden är nog rätt mycket också hämtad från afroamerikansk subkultur med hiphop och twerking. Kim Kardashian som nämns i tråden är ju förresten gift med Kanye West och verkar lite wannabe-svart/wigga.

Rumpan på bilden tycker jag inte är särskilt liten och tajt utan rätt normalstor och helt ok.
    Ja, men det är bra om du trivs med det. . Tycker att man ska trivas med hur man ser ut och är och inte ta åt sig om vad alla andra tycker, för alla tycker vi olika. 

Hehe, visste inte att du heller var så inne på rumpor. .
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Illusion

Men asså, hur ska man svara på denna fråga?

Trender går ju i vågor vad gäller såväl mäns som kvinnors kroppar. Dock skulle jag nog emellertid vilja påstå att kvinnors kroppar har fått utstå större grad av objektifiering än män.

• Anonym (Maria)
    fjanten skrev 2020-07-24 13:14:35 följande:
    Ens preferenser och referensramar är såklart subjektiva däremot. För vissa upplevs den där rumpan som stor, för andra som liten, och för några som mittemellan. För vissa upplevs den där rumpan som tight, för andra som slapp, för några som mittemellan. Sedan tycker olika personer olika om huruvida rumpan är sexig eller inte.

Jag tycker rumpan ser ut att vara varken stor eller liten, utan mittemellan. Jag tycker inte den ser särskilt tight ut, utan mot något hängig. Jag tycker den ser jättefin ut.

Någon som kanske är van vid sin frus helt platta och jättehängiga rumpa kommer kanske tycka att den där ser stor och tight ut.

Det där är alltså 100 % subjektivt.
    Jo, men subjektiviteten kan gå för långt när man hävdar att beniga rumpor är feta eller gravt överviktiga är smala. Det finns liksom en gräns för hur subjektivt någonting kan vara innan det blir löjligt.

Om vi tar din åsikt till exempel, hur får du rumpan till lite hängig? Vad går du på?
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-07-24 16:47:33 följande:

Haha! Det är de enda baktankarna jag har! :-P.

Oj, det kanske lät lite fel. 

Ja, du och dina små felsägningar ha ha!
    Litenmenhård skrev 2020-07-24 16:56:45 följande:

För att komma med en klyscha: Smaken är som baken, delad.

Så är det ju. Smak är väl mest massa tyckande.

[quorn=80541860][quote-nick]Litenmenhård skrev 2020-07-24 17:01:37 följande:[/quote-nick]

Ja, men det är bra om du trivs med det. . Tycker att man ska trivas med hur man ser ut och är och inte ta åt sig om vad alla andra tycker, för alla tycker vi olika. 

[/quote]

Ja, jag känner ju inte att jag diskrimineras bara för jag inte har en big bootie utan vet det finns dom som uppskattar mindre tajta rumpor med. Ingen big deal m a o. I övrigt vet jag inte om jag är särskilt inne på rumpor. Alla har vi ju rumpor och dom är bra att sitta på tex.

Men självklart håller jag med om att alla ska få va som dom är. Utseende är ju dessutom bara en av alla egenskaper som gör en unik individ.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-07-24 18:17:14 följande:

[quorn=80541860][quote-nick]Litenmenhård skrev 2020-07-24 17:01:37 följande:[/quote-nick]

[/quote]

Ja, jag känner ju inte att jag diskrimineras bara för jag inte har en big bootie utan vet det finns dom som uppskattar mindre tajta rumpor med. Ingen big deal m a o. I övrigt vet jag inte om jag är särskilt inne på rumpor. Alla har vi ju rumpor och dom är bra att sitta på tex.

Men självklart håller jag med om att alla ska få va som dom är. Utseende är ju dessutom bara en av alla egenskaper som gör en unik individ.
    Haha, jag vet!Skäms

Jo, smak är väl det och alla tycker vi olika, som sagt.

Haha, jo, man ska vara stolt över sin rumpa, oavsett vilken storlek och den är ju rät praktisk med. .

Jo, precis och alla är vi unika. Tycker inte att utseendet spelar så stor roll egentligen utan det är hur personen är, även om utsidan är det första man ser.
  • flygrl

Quorn? Hur fan kunde quote bli quorn och fucka citatet i förra inlägget? Wtf! :P

Ok, nytt försök:

Litenmenhård skrev 2020-07-24 16:47:33 följande:

Haha! Det är de enda baktankarna jag har! :-P.

Oj, det kanske lät lite fel. 

Litenmenhård skrev 2020-07-24 17:01:37 följande:

• Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-07-24 18:23:08 följande:

Quorn? Hur fan kunde quote bli quorn och fucka citatet i förra inlägget? Wtf! :P

Ok, nytt försök:

Så är det ju. Smak är väl mest massa tyckande.Ja, jag känner ju inte att jag diskrimineras bara för jag inte har en big bootie utan vet det finns dom som uppskattar mindre tajta rumpor med. Ingen big deal m a o. I övrigt vet jag inte om jag är särskilt inne på rumpor. Alla har vi ju rumpor och dom är bra att sitta på tex.

Haha! Förlåt att jag skrattar, men det var lite kul. .
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-07-24 18:22:33 följande:

Haha, jag vet!

Jo, smak är väl det och alla tycker vi olika, som sagt.

Haha, jo, man ska vara stolt över sin rumpa, oavsett vilken storlek och den är ju rät praktisk med. .

Jo, precis och alla är vi unika. Tycker inte att utseendet spelar så stor roll egentligen utan det är hur personen är, även om utsidan är det första man ser.

Att smaken är som baken gör det ju bara roligare för då finns det verkligen nåt att ha roliga diskussioner om. Så länge man inser att smak inte är 100% vetenskap alltså. Typ.

Men va gäller utseende vs andra egenskaper är det förstås viktigare va en bra och kärleksfull människa än snygg men det innebär ju inte att utseende är helt oväsentligt för attraktionen individer emellan. Bortser man från fysisk attraktion är ju däremot utseende underordnat annat. Och en människas värde hänger deffo inte på yttre attribut. Men nu är vi nog OT här.
  • flygrl
    JonasSa skrev 2020-07-24 16:49:40 följande:

Nyfiken på ditt svar!

Och svarat har jag.
Svar på tråden Varför ses inte en liten tight rumpa som sexig av män idag?