• Anonym (Maria)

Varför ses inte en liten tight rumpa som sexig av män idag?

Frågan är alltså om rumpan på bilden är liten och tight.

Varför är det så att små tighta rumpor idag ses som okvinnliga? Enorma rumpor med celluliter hyllas i media (Kim Kardashian med anhang), medan kvinnor som är begåvade med små fasta rumpor ignoreras eller görs narr av.

Varför är det så här? Vi vet alla att vad som uppfattas som sexigt till stor del har med sociala normer och mode att göra. Varför är det normalt idag att ha en stor, fet rumpa?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför ses inte en liten tight rumpa som sexig av män idag?
  • Anonym (T-sprit)
    Anonym (O) skrev 2020-07-23 17:24:11 följande:

Maria är i själva verket samma man som startar massor med trådar om kvinnorumpor. Inte minst tecknade men denna gång med riktig rumpa.

Om Maria varit kvinna hade frågeställningen formulerats annorlunda.

Överste Senap skrev 2020-07-23 21:06:46 följande:
    Tror jag med. Eller snarare, är säker på att det är så.
    nénuphar skrev 2020-07-23 21:30:43 följande:
    Överste Senap skrev 2020-07-23 21:06:46 följande:

Tror jag med. Eller snarare, är säker på att det är så.

Låter troligt faktiskt.
    Och så börjar Familjelivs ryktesspridning när några bittra kärringar av någon anledning inte gillar en person. Stå på dig, Maria!
  • Anonym (Maria)
    Anonym (T-sprit) skrev 2020-07-23 16:32:47 följande:

Den där rumpan var ju inte i närheten av att vara tajt?

Largeman skrev 2020-07-23 16:56:32 följande:
    Men alltså, på riktigt, sjukt läcker rumpa!!!! blir helt .......
    Vem ska man tro?
  • Pilsner
    Mitt svar är: "Jag bryr mig inte om vad rumpan kallas, men sexig är den!"

Dock vill jag påpeka att för små rumpor ser ut som barnrumpor, och är därmed inte sexiga.

• Anonym (Maria)
    Pilsner skrev 2020-07-24 09:11:07 följande:
    Mitt svar är: "Jag bryr mig inte om vad rumpan kallas, men sexig är den!"

Dock vill jag påpeka att för små rumpor ser ut som barnrumpor, och är därmed inte sexiga.
    OK, men vad tycker du om rumpan i TS då? För liten och för tight?
  • Pilsner
    Anonym (Maria) skrev 2020-07-24 09:13:29 följande:
    OK, men vad tycker du om rumpan i TS då? För liten och för tight?
    Det skrev jag i första meningen, den är sexig.

Fast en bild säger ju inte riktigt allt, en bild kan uppfattas både som bättre och sämre än i verkligheten. För att ge ett säkrare svar behövs fler bilder Tungan ute, och helst en direkt IRL-inspektion.Cool
  • Anonym (Maria)
    Pilsner skrev 2020-07-24 09:20:04 följande:
    Det skrev jag i första meningen, den är sexig.

Fast en bild säger ju inte riktigt allt, en bild kan uppfattas både som bättre och sämre än i verkligheten. För att ge ett säkrare svar behövs fler bilder Tungan ute, och helst en direkt IRL-inspektion.Cool
    Jomen du skrev också att små rumpor var barnrumpor, så då tycker inte du att den är liten då?
  • nénuphar
    Anonym (T-sprit) skrev 2020-07-24 08:07:06 följande:

Och så börjar Familjelivs ryktesspridning när några bittra kärringar av någon anledning inte gillar en person. Stå på dig, Maria!

Att jag är kärring och bitter kan jag stå för men vad är det för person jag inte gillar? Låter som du sprider rykten nu.
  • Pilsner
    Anonym (Maria) skrev 2020-07-24 09:35:28 följande:
    Jomen du skrev också att små rumpor var barnrumpor, så då tycker inte du att den är liten då?
    Jag skrev att rumpan på bilden var sexig.

Jag skrev även om för små rumpor, men det hade inte med bilden att göra, utan mer om diskussionen här i tråden.

En rumpa är dock bara en detalj, resten av kroppen och framför allt personligheten ger helhetsbilden!
  • nénuphar
    Anonym (Maria) skrev 2020-07-24 08:19:00 följande:

Vem ska man tro?

Du kan väl tro på båda? Uppfattningarna står egentligen inte emot varandra. En tycker inte att rumpan är tajt och säger egentligen inte om det är bra eller dåligt. Person 2 tycker rumpan är sexig. Någon annan kommer tycka den är för liten, någon annan att den är stor, för rund eller supersexig.
  • Anonym (T-sprit)
    Anonym (Maria) skrev 2020-07-24 08:19:00 följande:
    Largeman skrev 2020-07-23 16:56:32 följande:
    Men alltså, på riktigt, sjukt läcker rumpa!!!! blir helt .......
    Vem ska man tro?
    Rumpan ser mjuk och plufsig ut och har antydan till häng. Den är inte stor, men den är absolut inte liten heller, och det är tydligt att hon har oproportionerligt mycket fett just på skinkorna.
Svar på tråden Varför ses inte en liten tight rumpa som sexig av män idag?