Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt?
Som frågan lyder. Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt.
Motivera gärna era svar oavsett om svaret är ja eller nej.
Varför? varför inte?
Som frågan lyder. Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt.
Motivera gärna era svar oavsett om svaret är ja eller nej.
Varför? varför inte?
Nej, jag skulle göra abort utan att ens fundera på det.
Annars skulle det innebära att jag måste samarbeta med min våldtäktsman i mer än 18 år, något jag inte alls tror att jag har ett dugg lust med.
Jag hade adopterat bort barnet. För många år sedan gjorde jag en abort och jag ångrar än idag att jag inte födde och adopterade bort, tanken att behålla barnet och uppfostra det finns inte. Det finns många som vill adoptera och det är långa köer så det borde inte vara ett problem.
Nej. Jag skulle vara rädd att jag skulle förknippa händelsen med barnet och alltid bli påmind om vad som hänt mig. Sedan finns ju risken att barnet kommer se ut som pappan och det gör det hela ännu svårare.
Med det sagt så säger jag inte att det inte hade varit ett svårt beslut. Jag är för abort men tycker ändå att det är svårt att avsluta något som är eller kan bli ett liv.
Om jag hade blivit gravid genom en våldtäkt innan jag hade barn så hade jag nog behållt barnet. Jag hade däremot uppgett fadern som okänd.
Idag hade jag gjort abort då jag anser mig färdig med barn.
För mig vore det en solklar abort. Dels har jag ju redan de barn jag vill ha, dels vill jag verkligen inte föra den typen av våldsbenägna gener vidare.