• Anonym (UndrarBara)

Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt?

Som frågan lyder. Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt.
    Motivera gärna era svar oavsett om svaret är ja eller nej.
    Varför? varför inte?

• Svar på tråden Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt?
  • Anonym (f)
    Anonym (NEJ) skrev 2020-07-21 15:07:38 följande:
    Risken att det inte fungerar ökar även om man är överviktig. 
    Okej, det visste jag inte. 
  • Plopps80

Nej aldrig! Barnet har ju 50% våldtäktsmannens DNA. Varför skulle jag behålla ett barn som blivit till av en våldtäkt.

• Anonym (NEJ)
    Plopps80 skrev 2020-12-28 15:51:11 följande:

Nej aldrig! Barnet har ju 50% våldtäktsmannens DNA. Varför skulle jag behålla ett barn som blivit till av en våldtäkt.

Precis. Ska man prompt föröka sig så borde man inte avla på vilka defekta gener som helst. 
  • Anonym (...)

Inte så lätt fråga som det låter, beror lite på av vem jag blivit våldtagen. Men spontant nej. Känns onödigt då det finns andra sätt att skaffa barn på liksom, varför va så desperat efter ett barn så man behåller ett som blivit till på det sättet

• Anonym (Xyz)

Nej, skulle inte behålla. Om försent för abort, adoptera bort, helst till annat land.

Anledningen är att man kanske måste ha kontakt med våldtäktsmannen.

• Glinda från Oz

Jag hade adopterat bort barnet. För många år sedan gjorde jag en abort och jag ångrar än idag att jag inte födde och adopterade bort, tanken att behålla barnet och uppfostra det finns inte. Det finns många som vill adoptera och det är långa köer så det borde inte vara ett problem.

• Anonym (,,,)

Min mamma var med om detta så jag svarar vad hon sa. Hon klarade det inte då hon hatade hela situationen och framförallt mannen. Hon kände att det inte var rätt mot barnet om han skulle likna honom osv. Hon gjorde inte abort men adopterade bort honom direkt vid födseln. När han var vuxen ville hon ändå se och träffa honom, vilket hon gjorde oxå, men det blev sporadisk kontakt då en massa annat kom emellan.

• Cornellia

Nej, jag skulle göra abort utan att ens fundera på det.

Annars skulle det innebära att jag måste samarbeta med min våldtäktsman i mer än 18 år, något jag inte alls tror att jag har ett dugg lust med. 

• Anonym (bero)
    Anonym (UndrarBara) skrev 2020-07-18 21:39:02 följande:

Som frågan lyder. Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt.
    Motivera gärna era svar oavsett om svaret är ja eller nej.
    Varför? varför inte?

Det beror ju helt på, en våldtäkt kan ju gå helt olika till, det sker tom inom en relation många gånger.

Om våldtäkten skedde när jag var väldigt ung, av en främling eller var mycket traumatisk skulle jag inte tvekat att göra en abort.

Om det var en våldtäkt inom en relation så är det inte lika enkelt, då kanske vissa delar i relationen är okej medan andra inte är det och ett barn skulle kunna stjälpa allt eller kunna få födas. 
Svar på tråden Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt?