Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt?
Som frågan lyder. Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt.
Motivera gärna era svar oavsett om svaret är ja eller nej.
Varför? varför inte?
Varför? varför inte?
unt.se/nyheter/artikel/14-aring-fodde-barn-efter-valdtakt/8j81o0yl
Betalartikel.
Nej aldrig! Barnet har ju 50% våldtäktsmannens DNA. Varför skulle jag behålla ett barn som blivit till av en våldtäkt.
Nej aldrig! Barnet har ju 50% våldtäktsmannens DNA. Varför skulle jag behålla ett barn som blivit till av en våldtäkt.
Inte så lätt fråga som det låter, beror lite på av vem jag blivit våldtagen. Men spontant nej. Känns onödigt då det finns andra sätt att skaffa barn på liksom, varför va så desperat efter ett barn så man behåller ett som blivit till på det sättet
Nej, skulle inte behålla. Om försent för abort, adoptera bort, helst till annat land.
Anledningen är att man kanske måste ha kontakt med våldtäktsmannen.
Jag hade adopterat bort barnet. För många år sedan gjorde jag en abort och jag ångrar än idag att jag inte födde och adopterade bort, tanken att behålla barnet och uppfostra det finns inte. Det finns många som vill adoptera och det är långa köer så det borde inte vara ett problem.
Min mamma var med om detta så jag svarar vad hon sa. Hon klarade det inte då hon hatade hela situationen och framförallt mannen. Hon kände att det inte var rätt mot barnet om han skulle likna honom osv. Hon gjorde inte abort men adopterade bort honom direkt vid födseln. När han var vuxen ville hon ändå se och träffa honom, vilket hon gjorde oxå, men det blev sporadisk kontakt då en massa annat kom emellan.
Nej, jag skulle göra abort utan att ens fundera på det.
Annars skulle det innebära att jag måste samarbeta med min våldtäktsman i mer än 18 år, något jag inte alls tror att jag har ett dugg lust med.
Varför? varför inte?