• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • odlarmamman

Oj råkade visst skicka iväg innan jag var klar.

Skulle skriva att jag är på cykeldag 9. Så skönt att "komma framåt" att det börjar närma sig fertil period. Har inte helt bestämt hur jag ska göra, känner mig lite ambivalent om jag ska köra på ältester eller försöka slappna av lite denna cykel. Blir nog tester ändå!

• Anonym (Kinder)
    Amidina skrev 2020-07-20 18:52:38 följande:
    Simmarna kan leva i "fabriken" i flera dagar (5-7 enligt forskning), så det kan allt ta sig! ;D
    Jenzia skrev 2020-07-20 11:31:28 följande:
    Klart att det finns en chans! Ni låg ju inom den fertila perioden
    Entusiastisk skrev 2020-07-20 20:19:14 följande:
    Med dottern tog det sig på ett endaste mys när jag fick en liten stegring på äl-test(ej positivt som jag trodde då - var inte så påläst då) så troligtvis några dagar innan ÄL. Så visst finns det chans<3

tack hörrni det var skönt att höra, har varit så fokuserad på att försöka ha sex dagen före och på ägglossningsdagen så jag blev så besviken när det inte blev så och det känns som att vi failat, men de finns ju en chans ändå så får väl hoppas :) 

• Entusiastisk
    odlarmamman skrev 2020-07-20 20:28:15 följande:

Oj råkade visst skicka iväg innan jag var klar.

Skulle skriva att jag är på cykeldag 9. Så skönt att "komma framåt" att det börjar närma sig fertil period. Har inte helt bestämt hur jag ska göra, känner mig lite ambivalent om jag ska köra på ältester eller försöka slappna av lite denna cykel. Blir nog tester ändå!

Jag är på cd7 idag och är också peppad inför den fertila perioden..

Vissa blir ju stressade av test men jag kan nästan känna det som ett roligt sidoprojekt, mitt mål denna månaden är att hitta min äl och se till att få en identisk cykel med förra för att veta att jag äntligen är på banan med min kropp. Sen hoppas jag såklart mest av allt att vi inom 3 månader blir gravida men har känt mig stressad att hela tiden tänka på att bli gravid så nu ligger mitt fokus på att optimera våra chanser och må så bra som möjligt(och därmed få en bra cykel) och sen hoppas jag bara på det bästa <3 håller tummarna för oss! Kram
  • Danni 83

Hoppar in här. Hade bim egentligen på onsdag men fick mens idag. Var gravid i maj och fick tidigt mf, försöker igen nu i augusti.

36 år, har tre söner med en man, vi separerade för drygt fem år sen. Träffade en ny man i vintras som är 39 och inte har barn.

Mamma till tre hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. Samuel 2014
  • Entusiastisk
    Danni 83 skrev 2020-07-20 23:57:05 följande:

Hoppar in här. Hade bim egentligen på onsdag men fick mens idag. Var gravid i maj och fick tidigt mf, försöker igen nu i augusti.

36 år, har tre söner med en man, vi separerade för drygt fem år sen. Träffade en ny man i vintras som är 39 och inte har barn.

Välkommen <3

Beklagar ert missfall :(

Men vad härligt med kärlek och försök för hans första och ditt fjärde<3

Hoppas augusti blir er månad!
  • Jensan88

Hejsan!

Jag hoppar in här då jag och min blivande man redan börjar bli sugen på en trea. Har två barn sen innan 2017 & 2019 och vi har varit tillsammans i 10 år. Själv har jag inga syskon och har alltid drömt om en stor familj och hoppas det går vägen.

Idag går jag in i min fertila period. ÄL 26/7 enligt alla appar och en cykel på 29 dagar. Från och med idag tänkte vi försöka få till det varannan dag och jag börjar med ÄL-tester på torsdag c-dag 13.

Vi gifter oss 14/8 och hoppas då att mensen aldrig kom den månad utan ger oss ett plus på stickan.

Lycka till alla! <3

31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

• Amidina

CD 11 idag, och känner mig helt slut pga valpen vi skaffade förra veckan. XD Fattar inte hur vi ska lyckas få till det när hon är som ett litet plåster på en i sängen (ja, vi är svaga och de får sova där). :P Och med min mamma hos oss mellan torsdag-söndag (precis över ÄL) känns det inte heller som att det kommer bli någon lätt process den här månaden.. Skam den som ger sig, I guess? :p

35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Lariz

Hoppar in i tråden!

Tog nyss ett negativt grav.test så nya tag ?

BIM runt 21/22 augusti!

24 år och har en dotter på 14 mån (2,5 år av försök inkl. 1 missfall), är nu inne på andra "riktiga" försöket till ett syskon :)

• Danni 83
    Entusiastisk skrev 2020-07-21 05:11:33 följande:

Välkommen <3

Beklagar ert missfall :(

Men vad härligt med kärlek och försök för hans första och ditt fjärde<3

Hoppas augusti blir er månad!

Tack! Hoppas augusti blir er månad också! Vore härligt med bf i maj. Fast två av mina söner fyller år i maj så det blir hektiskt med kalas
    Mamma till tre hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. Samuel 2014
  • Entusiastisk
    Danni 83 skrev 2020-07-21 12:14:01 följande:

Tack! Hoppas augusti blir er månad också! Vore härligt med bf i maj. Fast två av mina söner fyller år i maj så det blir hektiskt med kalas

Åh ja!

Haha, det kan jag förstå men också lite härligt med en födelsemånad. Tänk vilka härliga kalas de kan ha tillsammans och perfekt månad för kalas överhuvudtaget <3 min lilla är född i början av april så hade varit kul om de blev täta i månaderna!

Ååh.. Så peppad inför fertila peridoden nu! Har iaf en bra känsla inför de kommande månaderna!
Svar på tråden BIM Augusti 2020