Jenzia skrev 2020-07-15 17:25:46 följande:
Ok, det här med tappen. Hur gör man det?!? Och hur ofta? Känner mig helt lost på allt som är inuti mig (skäms!) Men hade varit bra om jag hade koll då vi ibland behöver köra med spruta för att spermierna ska få en chans att göra sitt!
Tack för tipset om DNA-test! Inte så bra på att kräva saker, men ska iaf fråga om man kan få göra ett sådant
Har du någon segregering på dina ÄL-tester från det att du börjar att testa och fram till peak? Än så länge har jag bara superljust streck trots att det borde vara positivt imorgon eller senast fredag. Funderar på om jag testa på fel tid på Dan, har testat på morgonen och sen eftermiddag.
Aha! Du blev själv till genom insemination!
Hur kom det sig att det blev så för dina föräldrar? Vet du det?
Håller verkligen tummarna för dig!
Nästan mer än mig själv till och med! Känner så mycket respekt till de som kämpat flera år med att skaffa barn!
Såg att du fick ett jättebra svar om tappen, kan inte bidra med mycket mer där. :P Men se till så att tappen ligger högt, dvs du får stoppa in fingret rätt långt för att nå den, när du ska köra med sprutan. Men sen å andra sidan överlever de små rackarna ett antal dagar på insidan när man är fertil ändå så kör på med varannan dag nåt veckan innan ÄL så blir det nog bra. :)
Mjo, jag brukar kunna se en liten stegring, men det kan gå riktigt snabbt vissa cykler också där jag får jätteljust ena dagen och positivt nästa. Brukar göra så att jag kissar vid lunch, sen håller jag mig till ca 16-17 (dricker inga mängder och då är det inga problem) och tar då testet. Läste nånstans för länge sen att LH gärna ligger högre på eftermiddagen (som hcg på morgonen) så det är tydligen bättre att kolla då.
Mamma har alltid haft väldigt oregelbunden ägglossning, så de hade väldigt svårt att tajma. Det var ju ändå 80-tal och typ ingen hade koll på fertilitetsförståelse. :P Men när de sökte hjälp fick hon börja tempa och sen blev det insemination direkt vid ÄL, där slösades ingen tid på att försöka mer hemma. :P Men så hade de kämpat själva i 4 år innan också och hade en ivrig läkare. :)
Men åh, tack vad rar du är! Håller såklart tummarna för oss allihop, önskar ingen att behöva hålla på i flera år såhär för attans vad det dränerar en.
Körde dock min snippsauna idag, och fick en tarotläsning för några veckor sen som tydligen var väldigt positiv för augusti. :P Så nu kör vi!
(och om jag missade att svara ang. snippsauna sist så är det att man kokar upp vatten, lägger i örter, och sitter över ångan, gärna på en stol med hål i, och helt enkelt bastar underlivet. :P kolla in Wildherbarista på insta eller
snippsauna.com, det är jättemånga som läkt både det ena och andra!)