saraama skrev 2020-07-15 22:18:24 följande:
Hade kunnat vara jag som skrivit detta. Mitt första barn är 2 år och vi vill nu ha ett syskon. Första försöket har precis misslyckats då mensen kom imorse. Är alltså på CD1 idag och brukar ha ägglossning på dag 13 eller 14. Bim 10/8. Kommer ta ägglossningstest from dag 11 och tempa med NC som jag gjort i 10 månader redan. Har regelbunden cykel och hittat ägglossning 9 av 10 cykler. Har inte koll på tappen dock. Första barnet gick på första försöket så detta var första gången jag fick känna mig besviken. Varit låg idag och känner mig typ besatt direkt :/
Bör man ligga även efter ÄL fast att man sett tempen sticka uppåt? Jag fick positivt ÄL-test CD12 och CD13, tempen sjönk CD14 för att sedan sticka upp CD15. Då har ju ägglossning varit CD14. Vi låg varannan dag plus extra på ägglossningen.
Kul att vi är i så pass liknande situation :)
Åh vad kul att vi har det så lika <3
Vår dotter tog sig på 3e ägglossningen hon är född april 18 :)
Ja, det är tufft att "misslyckas", tillåt dig att vara ledsen men var snäll mot dig själv och er relation.. Sen är det ju faktiskt redan from cd1 du kan påverka hur bra nästa ägg och gulkropp kommer vara! Så hoppas du kan ta nya tag så hoppas jag att augusti blir vår månad <3
Nja, har du så bra koll på din tempning så när den vari hög i 3 dagar så är ju äl över och myset kan ju bara då få vara helt spontant och mysigt istället för att man lite "måste" där runt äl.. Det låter som att ni myser på helt optimalt för att det ska lyckas ju! Sen är det ju verkligen ett riktigt mirakel att bli gravid, det är ju så galet mycket som ska klaffa för både kvinnan och mannen. Allt ska ha PERFEKT tajming och synk för att det ska lyckas så det är ju inte konstigt att även om man gör allting helt perfekt rätt på alla sätt och vis så är det ju helt normalt att det tar upp till ett år..
Men som sagt, så länge hoppas jag inte det tar för någon av oss! Jag har en bra känsla för denna sommaren! Ska bli så kul att följas åt här<3 kram